@shibata, Вы меня конечно извините но ни в какие слышимые транкейты я не верю(лучше оставить этот вопрос за скобками),фаза была бы слышна явно на слух если бы я не произвёл сглаживание. Как на слух звучит обрыв импульса я не знаю,у меня большой слуховой опыт-подскажите или дайте пример где бы я мог убедиться-а так это для меня очередные сказки Венского леса!
Ох Вы сложный и ленивый человек. В этой теме уже столько раз это объяснялось, могли бы сами поискать.
Выше дал ссылку на основу Петерика. Пожалуйста, потратьте время и изучите, а потом не задавайте идиотских вопросов, а главное, не вводите других в заблуждение.
22/12/2016 Here are some things I’ve worked on outside of the nat sampler to further improve for overall better emulation. 1. Impulse pre post (linear phase) ringing from Convertors or SRC I spent some time trying to find a very good filter to use with nebula libraries, the example below is of a...
www.timpetherick.co.uk
Hard truncation artifacts (windowing)
Below we see hard truncation in the tail occurring over multiple instances:
The lower example illustrates ringing from a very badly truncated impulse on the frequency plot, this causes a filter effect and a ringing modulation that goes up through the frequency plot. Truncation through a very small impulse length can also cause a micro echo, which may sound more 3d, although this sounds interesting it is actually incorrect. A Longer echo can be more audible, this is caused by a long truncated impulse giving a bass echo. Bass echos occur because the truncation is in the latter part of the tail.
The echoes can be seen by using a sweep in Izotope RX, a very fast sweep (2 secs) is excellent at finding them. The echoes can be seen as the two lines below the initial test sweep. Two echoes exist because the example is using two truncated instances. Also the very faint blue haze is caused by noise on the impulse. For a more in depth look into what happens when impulse is truncated look
here
It’s possible to eliminate all of these issues with the appropriate techniques.
Below is an example of a soft, or un-truncated impulse. This reduces or eliminates the ringing effect through the band rising from the low frequencies.
Truncation, a deeper analysis
Here we will take 1102 eq’s low shelf and look at the original preset and then look at a truncated version of that preset with a length of 50ms. Anyone can do the same thing by going into nebula’s Kern page and simply reducing the kern size to truncate the Impulse response. I’ve provided some test tones so anyone can process them and replicate the results. This is for those who don’t believe in plugin analyzers and want to look at rendered responses.
1.In this first example we will take A single sample impulse to test our ringing. You can download all the test tones used in this blog
Here. Left example is the original preset and right side is the truncated example. We can clearly see that the tail has a sharp cutoff now, decreasing the accuracy and adding ripple seen in point 3 and causing echo seen in point 2.
2. In the next example we take a a very fast sweep and look at the original vs truncated version. Notice The truncated version has a echo. This is due to the steep cutoff as seen in example 1. The images were produced by looking at izotopes rx Spectrograph. Note because this echo is so fast (50ms) it is less audible than a longer tail truncation (longer echo). This likely to be why some may say that they think it sounds more accurate than them trying to reduce ripple. The real answer is to not truncate at all. A 50ms echo will become more obvious as compression or distortion is added as usually the echo is pretty low in volume, however, Its worth noting the level of echo can change depending on what eq is added and/or where the truncation occurs, this vary’s a lot. At the end of the day it’s best its not there.
3. Lets look at a slow sweep. As we can see the right version has the ripple, again this is due to truncation. This image was produced by looking izotope rx but can be seen in any standard editor.
To finish If anyone really does wish to truncate my libraries with less information and added artifacts because some feel they are correct in saying it sounds more hardware, now you know how!!. Personally I would advise against it.
На Gearslutz,мы полгода с Максом доказывали все это таким же неверящим.
Вот часть постов:
Post 14071498 -Forum for professional and amateur recording engineers to share techniques and advice.
www.gearslutz.com
Там видно, что гармоники так же подвергаются транкейту, так что разглаживание клина убивает не только ачх.
Вот я собирал простой сетап из консоли апи Алекса
Post 14032458 -Forum for professional and amateur recording engineers to share techniques and advice.
www.gearslutz.com
А вот Макс на основе апи сделал примеры, как это звучит
Post 14050644 -Forum for professional and amateur recording engineers to share techniques and advice.
www.gearslutz.com
Сразу слушайте бочку
808_CLEAN.mp3 и
808_PROC_16x.mp3
Там прекрасно слышно эти пики и провалы на низах.
Вот еще хорошее видео про comb filtering эффект, который происходит на низах при этом.
Все Ваши "супернастройки" - это понижение длины кернелов, т.е Вы тупо убираете то, что насемплил нат до уровня, когда уходит транкейт, а с ним и рипл, а с ним и консоль ( ачх, фозможно фаза ), но гармоники при этом также подвергаются транкейту, несмотря на то, что длина на них сохранилась. Т.е Вы не понимая процессов, пошли на жертвы, потеряв изрядную долю того, что засемплено, ради более ровной ачх и оставшихся гармоник. Это неплохо, лучше, чем ничего, но заявлять, что это полноценная консоль, твикнутая после проклятых разрабов, которые там накуралесили - это дичь. Она и так уже была на костылях, Вы просто ее добили.