Reaper 6.x - обсуждение актуальной версии. (1 онлайн

  • Автор темы Автор темы xlt
  • Дата начала Дата начала
@YuriOl, Есть же Take markers, они будут двигаться вместе с айтемами.
а как их при записи вставлять?
Ps
Всё! Понял! Благодарю!
Я не правильно поиск вводил) (Item Markers))
Конечно и сдвиг маркеров по времени пригодился бы, но и так хорошо, да и логично!)
 
Последнее редактирование:
Не пойму что не так и куда копать?
Иногда всё норм, иногда вот так.
6.28, portable.
 

Вложения

  • 1.gif
    1.gif
    2,4 MB · Просмотры: 129
Последнее редактирование:
Скоро и в обычной версии.

v6.30rc1 - June 20 2021
  • * Includes feature branch: render normalization
  • * Includes feature branch: EEL2 x86_64/SSE
  • * Includes feature branch: VST3 bridging
  • + API: fix deadlock with MIDI_GetAllEvts() and too small of buffer [t=254625]
  • + Actions: add action to calculate loudness of selected items via dry-run render
  • + Actions: add action to calculate loudness of selected tracks via dry run render
  • + Actions: add action to calculate loudness of selected tracks within time selection via dry run render
  • + Automation items: add preference to pool/unpool automation items when split due to media item edit or razor edit
  • + Automation items: filter out duplicate points on load [t=254759]
  • + Automation items: fix hang/slowness when adjusting very large automation items [t=254759]
  • + Batch converter: support normalizing when converting
  • + Consolidate: support wildcards in consolidated file name
  • + Envelopes: fix unexpected behavior when moving multiple sets of envelope points with no transition time between selected and unselected points [t=254611]
  • + JSFX: add help for sliderchange() function
  • + JSFX: add peak/RMS/LUFS loudness meter
  • + JSFX: add slider_show() function, to hide or display sliders
  • + JSFX: calculate "true peak" in loudness meter
  • + JSFX: display true peak clip count in loudness meter
  • + JSFX: fix slider_automate() when hidden sliders exist
  • + JSFX: improve LUFS loudness calculation
  • + JSFX: improve LUFS meter display when embedded
  • + JSFX: support writing output automation of loudness meter
  • + LV2: fix multichannel non-default pin mapping state on project load [t=254704]
  • + MIDI editor: fix editing event properties from list editor with filter applied [t=254671]
  • + Master VU: apply loudness display gain but not display offset to loudness readout numbers
  • + Master VU: display LUFS loudness values before they are fully seasoned
  • + Master VU: if theme does not define meter_bg_mcp_master or meter_bg_mcp image, fill loudness readout area with "VU (indicator) - no signal" theme color
  • + Master VU: support oversampled peak display ("true peaks")
  • + Master meters: display a single value for LUFS, because it's not a per-channel calculation
  • + Master track: don't show master mixer metering options when right-clicking TCP master
  • + Master track: support LUFS-M metering
  • + Master track: support displaying LUFS-I in mixer (loudness meter will display LUFS-M, but displayed number will be LUFS-I)
  • + Master track: support loudness metering in TCP
  • + Meters: more informative tooltips
  • + Mixer: add option to display LUFS-S current rather than max value
  • + Mixer: support displaying LRA (loudness range) in master meter
  • + Project bay: improve drag-drop preview and cursor behavior
  • + Project bay: improve handling of MIDI items and tempo changes (existing retained items will have to be re-retained to include QN information) [t=243315]
  • + ReaScript: GetSetProjectInfoString(project, "RENDER_METADATA", "", false) will return a list of all defined project metadata identifiers [t=254407]
  • + ReaScript: add GetEnvelopeInfo_Value(I_SEND_IDX) etc
  • + ReaScript: add GetEnvelopeInfo_Value(P_DESTTRACK) for send envelopes
  • + ReaScript: add GetSetProjectInfo_String("RENDER_STATS"), to retrieve statistics for the most recently rendered files
  • + ReaScript: support getting/setting render normalization mode and target
  • + ReaScript: support running a caller-specified action before returning render statistics (see API help for details)
  • + Render queue: add button to cancel all remaining renders [t=234691]
  • + Render: add actions to calculate loudness of master mix via dry run render
  • + Render: add info button to render statistics display
  • + Render: add options to normalize render to target peak or RMS
  • + Render: add preference to calculate true peak on render when not normalizing to it
  • + Render: apply dither/noise shaping to secondary render format if enabled and format supports
  • + Render: disable audio normalizing for video renders
  • + Render: display LRA (loudness range) after render
  • + Render: display LUFS, support normalizing to target LUFS
  • + Render: display peak, RMS, overs even if not normalizing
  • + Render: display peak, rms, and overs when normalizing
  • + Render: display statistics for all rendered files
  • + Render: draw peaks on first pass of 2nd pass render
  • + Render: ignore preference to auto-close render dialog if normalizing or dummy rendering
  • + Render: improve render speed when normalizing
  • + Render: optionally mark overs (samples over +0dbFS, potential digital clipping) in render peaks display
  • + Render: support dry run rendering (everything is processed as normal, but no output files are written)
  • + Render: support normalizing stems to master mix
  • + Render: support normalizing to LUFS-M max or LUFS-S max
  • + Render: support optional LUFS handling of LFE and surround channels when normalizing
  • + Theme: support separate loudness readout colors for unlit and lit background in WALTER [p=2454121]
  • + Tracks: prevent tiny (<0.1%) volume change on initial track fader click [t=191454]
  • + VST3: add IPlugInterfaceSupport, for plugins to request compatibility features
  • + VST3: add support for IMidiLearn interface
  • + VST3: avoid threading conflicts when processing expression and keyswitch information
  • + VST3: internal threading changes to MIDI controller and program change handling
  • + Video: option to choose which monitor is used for fullscreen display
  • # Actions: action to calculate loudness of selected tracks will calculate master mix loudness if the master track is the only track selected
  • # Automation items: entirely un-pool automation items when editing with preference enabled [p=2446337]
  • # Batch converter: fix button positioning when window is resized
  • # Convert: fix normalization for source files that do not have an embedded source start time [p=2450739]
  • # JSFX loudness meter: expose current LUFS-M/I/S and LRA values as parameters for script accessibility/etc
  • # JSFX loudness meter: expose true peak and RMS readings as parameters
  • # JSFX: add LUFS-M histogram support
  • # JSFX: add alert settings to loudness meter
  • # JSFX: add loudness range calculation to loudness meter
  • # JSFX: add option to loudness meter to reset data on playback start
  • # JSFX: add separate momentary RMS measurement to loudness meter
  • # JSFX: add short-term LUFS to loudness meter
  • # JSFX: don't display partially-calculated LUFS
  • # JSFX: fix auto-reset of loudness meter when not processing FX when stopped
  • # JSFX: fix hidden sliders altering FX parameter count [p=2451177]
  • # JSFX: fix initial layout of loudness meter when not processing FX on stop
  • # JSFX: fix loudness peak meter channel order
  • # JSFX: fix reversed LUFS-M current and maximum value display
  • # JSFX: improve LUFS meter scaling
  • # JSFX: improve loudness meter layout at small sizes, hide RMS by default
  • # JSFX: loudness meter is LUFS-multichannel-aware
  • # JSFX: optimize loudness meter CPU use when not displaying true peak
  • # JSFX: support customizable colors in loudness meter
  • # Master VU: attempt to be clearer about what loudness is being displayed in the meter and readout number
  • # Master VU: ensure that muted/automuted text covers the entire meter area
  • # Master VU: fix loudness readout offset on retina/hidpi displays
  • # Master VU: fix tooltip for certain preference combinations
  • # Master VU: increase loudness meter update rate
  • # Master VU: indicate in TCP master when displaying true peaks
  • # Master VU: smooth loudness meters slightly
  • # Master track: support LUFS-S metering in mixer
  • # Mixer: draw master loudness readout below meters
  • # Mixer: fix label display when showing loudness at bottom of master meter
  • # Mixer: support UTF-8 translations in master meter settings dialog
  • # Mixer: support combined-channel RMS loudness display
  • # ReaScript: automatically close render window when calling RENDER_STATS with a render action
  • # ReaScript: slightly change the output of GetSetProjectInfo_String("RENDER_STATS") for consistency and futureproofing
  • # Render: add separate button for dry run render
  • # Render: change to internal storage for render normalization (project normalization settings saved in +dev0520 may load differently)
  • # Render: display render meters post-normalization
  • # Render: display render meters post-normalization for greater-than-mono tracks
  • # Render: don't calculate true peak for meters during render (saves CPU)
  • # Render: don't display "show in explorer" or "launch file" buttons after dry run render
  • # Render: fail silently if attempting dry run render of selected tracks with no tracks selected or other obvious failure modes
  • # Render: fix 1-pixel peaks drawing error
  • # Render: fix LUFS calculation
  • # Render: fix dummy render of multichannel files
  • # Render: fix embedding bwf position when normalizing
  • # Render: fix incorrect rounding of near-silence [p=2453577]
  • # Render: fix multichannel peaks/overs drawing
  • # Render: fix normalizing selected media items or multiple time regions per track
  • # Render: fix peaks drawing with multichannel renders
  • # Render: fix saving normalization settings to render presets
  • # Render: fix up peaks drawing
  • # Render: if normalization would require adding more than 60dB, don't normalize
  • # Render: improve LUFS loudness calculation
  • # Render: potentially improve precision of normalization slightly
  • # Render: support normalizing to digital peak or true peak
  • # Render: use fixed 400ms window for RMS normalization
  • # Render: use project name as (unused but displayed) target file name when dry run rendering master mix
  • # Rendering: fix denormal issues with silence [p=2450456]
  • # Theme: preserve appearance of themes that use fixed-height master vu meter images
  • # VST3: require ModuleEntry on linux
  • # jsfx loudness meter: make LUFS dB display rounding match that of master meter [p=2454211]
 
Блин, помню иногда раздражали всплывающие превьюшки, когда наводишь курсор на что-нибудь, а сейчас обнаружил,что это пропало и тут понимаю, что иногда это нужно .... Все настройки перетрахнул)))) через фильтр и preview, диалог,окна,подсказка, ..хз,,,
 
@Shico,Уже хотел ответить, что пробовал - это не оно.. Но таки да..- оно!!! :D.
Спасибо!!
 
Какой-то досадный парад сырых релизов - в версии 6.30 не хотели играться аудиофайлы. обновился на 6.31 - заиграли. Но почему-то версия 6.31 очень долго открывает плагин VePro, а ещё не отсылает в вену контроллеры.. пришлось откатиться на 6.29 - там всё нормально
 
Последнее редактирование:
@V_ad_im,Как раз во втором релизе были исправлены пару багов. Я лично сигнализировал об одном. Рекомендую отписаться на форуме Кокоса о найденных багах. Именно в темах, где выкладывали релизы.
 
  • Like
Реакции: V_ad_im
уже написал, пока только в стандартном месте, где о багах рапортуют
Это лучше в теме релиза писать, потому что они ее сразу мониторят, тем более, если это пришло с обновлением.
 
  • Like
Реакции: V_ad_im и YuriOl
@Mr_Tsonts, ссылку можно на тему? - тоже напишу - ибо вчера словил глюк - пропадание звука в проигрываемом проекте - который до этого всегда играл нормально
ps:началось как накатил 6.30, почти сразу вышла 6.31 - думал ну уберут - глюк остался
 
@Mr_Tsonts, ссылку можно на тему? - тоже напишу - ибо вчера словил глюк - пропадание звука в проигрываемом проекте - который до этого всегда играл нормально
ps:началось как накатил 6.30, почти сразу вышла 6.31 - думал ну уберут - глюк остался
 
  • Like
Реакции: fractala
@V_ad_im, @fractala, и все, кто ещё нашёл какие-то баги в новых версиях, рекомендую опробовать вышедшую сегодня v6.32rc1, и отследить эти баги там.
Потом вот здесь отписаться разработчикам - https://forum.cockos.com/showthread.php?t=255394

Думаю, так будет быстрее всего решить проблему.
 
занятно, Джастин подсказал, что это у меня происходило оттого, что вена запускалась как dedicated process, а надо выставить automatic bridging. А какая вене разница, если она и так 64-битная? До версии 6.29 всё работало и так, значит что-то они там поменяли
 
@V_ad_im, они там чёта делают с бриджем. Я не совсем вникал, больше другие вещи интересовали.
И я думаю, что если бы там всё было идеально, вряд ли бы они возились. Все переделки из-за жалоб пользователей.
 
  • Like
Реакции: V_ad_im
Может кто не видел, в последних Dev'ках подвезли долгожданный подарок!
note reordering.gif
 
  • Like
Реакции: di_Man
@Moyses,Это в девках уже давно, как item lanes. Никак не доделают. И в ближайшем обновлении их тоже не будет.
 
@Moyses, я Вас понял. Имел в виду, что они не "подвезли". Уже, наверное, где-то 3 или 4 обновления прошло без них, в то время, как они постоянно есть в дев версиях. И сейчас в rc версии, которая является подготовительной к ближайшему обновлению, их нет, так как эта функция ещё не готова, а других улучшений уже набралось достаточно.
 
@Moyses, кроме того, этой функцией они поломали контекст named mod. Теперь, видимо будут свсовцев поднимать по тревоге ремонтировать или переделывать contextual toolbars))))
 

Сейчас просматривают