Reaper 4

Статус
В этой теме нельзя размещать новые ответы.
так, приехали..

Глюк и правда имеет место быть (может, конечно, и фича, но что-то больно сомнительная....)

Откройте проект: Посмотреть вложение midi_test.rar и попробуйте поменять треки местами :mda:.

у меня reaper416pre27_x64
 
я пробовал вчера на 4.151 (x64, винда) - если передвинуть трек с миди выше трека с vsti, миди перестает передаваться ((.

странно это всё...

Может, кто владеет английским, написал бы кокосам на баг-треккер?

давайте немного статистику соберём и закономерности попробуем выявить, потом я отпишу им.
 
v4.16pre27/i386 Mac
Проблема имеет место быть.

---------- Добавлено в 21:03 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 20:58 ----------

здаётся мне что здесь налицо заморочка с фидбэком.

---------- Добавлено в 21:05 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 21:03 ----------

Что-то мне подсказывает что нужно рыть в настройках

---------- Добавлено в 21:06 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 21:05 ----------

От "рабочей" машины уже отъехал - завтра пошукаю.
 
У меня reaper416pre27_x64 на семёрке_x64.
Скачал ради эксперимента 32-битный стабильный 4.151 - проблема есть.
 
# (rc1) VST: fixed support for plug-ins with more than 64 inputs or outputs (Halion4)
# (rc1) Media explorer: localization fixes, might have to remove extra Shortcut3T= etc lines from reaper.ini to fix localization of My Computer, etc
# (rc1) Localization UTF-8 fix for fx pin window
+ Actions: support full continuous controller range for actions to set track FX parameters
+ APE: no longer including APE support in REAPER, separate download will be available for Win32/Win64
+ API: many new functions for FX presets, open/close UI, bypass, sends/receives, tempo
+ API: many new functions for control surface support, scroll/zoom, track visibility, mixer scrolling
+ API: access media item text notes via GetSetMediaItemInfo()
+ API: register OSC clients for 2-way communication
+ API: GetSetObjectState() locking improvements for less audio interruption
+ AU: support for generator AUs (such as AUNetReceive)
+ Custom action editor: faster list updating when filtering
+ Dynamic split: prevent creating MIDI notes with velocity >127
+ FLAC: fixed seeking after error on FLAC files, fixes problems where FLAC drops out in certain instances
+ Freeze/Render: better behavior when rendering multiple files
+ Freeze: better subsample alignment of frozen items
+ Freeze: by default only the media items plus FX tail length setting are rendered, with options for other behavior
+ Freeze: fixed possible undo corruption of freeze states after reordering tracks
+ Freeze: fixed warning when unfreezing after editing frozen track
+ Freeze: freezing tracks clears track polarity, unfreezing restores
+ Glue: avoid leaving tiny shards of items in certain instances
+ Glue: use audio device blocksize for better compatibility with take FX
+ Input FX: fixed glitches when looping
+ Item fades: right-click to change fade shape applies to all selected/grouped items by default
+ Item properties: option to apply changes after 2 seconds of inactivity
+ Item properties: fixed normalization outside of fader range via normalize button
+ JS: fixed possible crashes on preset load with pin mappings set
+ JS: fixed preset saving for JSFX that use @serialize
+ List views: show arrow in header to indicate sort column and direction
+ Live FX multiprocessing: slight performance improvements when using large track counts
+ Localization: localization support (see <--' insert URL here for langpack webpage '-->)
+ Localization: configuration (prefs/general) for language pack selection, optional prompt on startup
+ Master track: save custom master track color with project
+ Media explorer: preliminary media database support (right click in shortcut list to create/manage databases)
+ Media explorer: native view remembers column widths
+ Media explorer: support for binding MIDI/OSC to media explorer actions
+ Media items: improved consistency of fade and item edge timing
+ Memory warnings: better default values (32 bit on Win64/OSX have higher defaults)
+ MIDI editor: fixed actions to move notes one semitone when hiding note rows and snapping to scale
+ MIDI editor: fixed swing grid when using odd time signatures
+ MIDI file import: fixed bug when importing tempo maps with frequent tempo changes
+ MIDI file import: properly handle snapping odd-numbered 8th-note time signatures
+ MIDI buses: now supporting up to 16 buses per track (main bus and 15 auxiliary buses)
+ MIDI buses: track send panels allow choosing source, destination buses
+ MIDI buses: bus support for VST/AU/ReWire, JS (to use in JS, set ext_midi_bus=1 in @init, then midi_bus is used for bus indices)
+ Mouse modifiers: fixed autoseek on click when left-drag customized to marquee select
+ OSC: control surface support
+ OSC: default REAPER-specific controller specification, plus user-configurable pattern mapping
+ OSC: optional support for binding OSC messages to REAPER actions and FX learn
+ OSC: please see http://www.reaper.fm/sdk/osc/osc.php for more information
+ OSX: fixed focus-related issues when setting default text selections
+ OSX: fullscreen mode auto-hides menu, hides dock on 10.6+ (pref to auto-hide dock in prefs/general/advanced)
+ OSX: possible stability improvements in certain instances (IsWindow() improvements)
+ OSX: compatibility fixes for Mountain Lion beta
+ OSX: show error and keep device closed when unable to open a CoreAudio device
+ Performance meter: optimizations
+ Pitch shifters: reduced excessive flushing/improved performance on certain items
+ Pitch shifters: workaround for Elastique quality bug when using very short items
+ Preferences: fixed changing default project template
+ Project load: can be aborted on memory warning or missing media
+ Reasamplomatic: improved support for UTF-8 filenames
+ ReaScript: added function to send a simple OSC message to REAPER
+ ReaScript: increased maximum returned string length to 4MB
+ ReaScript: special Python handling for GetAudioAccessorSamples (support examining audio samples directly)
+ ReaTune: fixed overlap for offline analysis, other improvements
+ ReaTune: removed buffer mode configuration; PDC is always used when correction enabled, not used otherwise
+ ReaTune: when in analysis-only mode (tuner), offload processing to GUI thread for better performance
+ Record input menu: support for assigning inputs for all selected tracks
+ Record input menu: support for assigning sequential inputs for selected tracks
+ Region manager: avoid autoseek when selecting multiple items, clicking color/render columns
+ Region manager: selecting a marker/region scrolls it into view, if option enabled
+ Render dialog: improved focus setting on open
+ Screensets: fixed changing of autosave flags
+ Slip editing: improved sample-snap behavior
+ Take FX: take FX output is constrained to item+tail (for using tone generators, etc)
+ TCP/mixer: better autoscroll behavior
+ Toolbars: fixed actions to open floating toolbars 5-8 at mouse cursor
+ Track manager: right click in record arm column allows changing record settings
+ Track paste: do not offset by edit cursor when offset option for track template import is set
+ Track selection: do not select hidden tracks when shift+click selecting a range of tracks
+ Track/region manager: fixed color display bug
+ Undo: improved updating of various views when loading undo states via history
+ VST/AU: ensure that full FX state is saved with projects/templates
+ VST: bridging now supports SysEx to/from plug-ins
+ VST: fixed support for plug-ins with more than 64 inputs or outputs (Halion4)
+ WALTER: added new theme images master_mcp_io and master_tcp_io for master track
+ WALTER: added trans.sel.color, trans.curtimesig.color, made trans.rate.color affect both rate label and rate text
+ WALTER: fixed some overlay redraw issues
+ WAV writing: support for embedding cues from project markers, regions, or both
 
reaper416pre27_x32 проблема воспроизводится

+1



здаётся мне что здесь налицо заморочка с фидбэком.

так да, если просто послать миди на трек, а аудио не возвращать, то пофиг где стоит трек с миди, все играет.

Надо багрепот составлять:training1:
 
Извините, нет времени читать всю тему...
Задам тупой вопрос: собрал я фанковый фрагмент из лупов в формате rex для рекламного ролика,
как сделать чтобы при изменении темпа проекта лупы тоже меняли темп соответственно?


РЕШЕНО! Спасибо, уже разобрался))) Знал что где-то в настройках проекта но не мог найти.


И сразу назрел другой вопрос! Вот был бас в rx2 с темпом в 105, я засунул его в проект 130 bpm с подгонкой темпа под проект, то есть он его убыстрил. (звучит хорошо)
Так вот... далее если я меняю темп проекта на 110 например - бас замедляется, но звучит хуже, то есть слышно растяжение, изменяется плейбек рэйт.
А почему ? Нельзя чтоб он изначально отталкивался от оригинального лупа rx2 105 bpm, чтоб звучало нормально. Короче запутался я....

То есть надо чтоб он перемэппинг делал rex файлов. Как это сделать?
 
Последнее редактирование:
Подскажите как сделать так, чтобы при добавлении семпла появлялась табличка - нужно ли переконвертировать битность семпла и помещать его в директорию проекта?
В первую очередь интересует - необходимо ли в рипере конвертировать 16-ти битные семплы в 32 (работаю в 32-х битах). Или же он производит недеструктивную конвертацию и нет необходимости копировать файл в директорию проекта?
Ещё вопрос: есть в рипере возможность делать микросдвиги дорожек (скажем на 20-30мс)? Для выравнивания, а также для дабл-треков. Пока знаю лишь способ ручного сдвига (с зажатым Alt).
 
Последнее редактирование:
jenia, смысла конвертить 16bit материал в 32бита нет никакого. Только места займёт. Есть смысл использовать 32 бита качество, только если пишите новый материал изначально в этом качестве.
он производит недеструктивную конвертацию и нет необходимости копировать файл в директорию проекта?
Да именно так - наверно все хосты сегодня работают недеструктивно :-)
 
  • Like
Реакции: jenia
jenia, насчет конвертации битности не заморачивайтесь, внутри всё и так вариться в 32 битах, конвертация автоматическая.

Ещё вопрос: есть в рипере возможность делать микросдвиги дорожек (скажем на 20-30мс)? Для выравнивания, а также для дабл-треков. Пока знаю лишь способ ручного сдвига (с зажатым Alt).

Клавиша N при выделенном итеме либо смещение задаётся в свойствах итема.

так да, если просто послать миди на трек, а аудио не возвращать, то пофиг где стоит трек с миди, все играет. Надо багрепот составлять

Ну что, никаких больше идей, ни у кого? ))) Я уже перерыль весь гугль и мануал, никакого упоминания о такой фиче... короче, дождусь выхода релиза и пишу баг репорт.
 
  • Like
Реакции: jenia
Ну что, никаких больше идей, ни у кого? ))) Я уже перерыль весь гугль и мануал, никакого упоминания о такой фиче... короче, дождусь выхода релиза и пишу баг репорт.

так явно это не фича... просто никто наверное не заморачивался с перестановкой треков и с таким замысловатым роутингом, вот и вылез баг )


кстати, насчет внутреннего миксинга - в свойствах проекта можно выбрать разрядность суммирования, от 8 до 64 бит. Попробовал менять - слышу только 8 бит )))
 
А на мой вопрос нет ответа?
Вопрос просто несколько странный.
Вот был бас в rx2 с темпом в 105, я засунул его в проект 130 bpm с подгонкой темпа под проект, то есть он его убыстрил. (звучит хорошо)
Вы Rx2 случайно не склеили при вставке? Там ведь два режима (выдаётся запрос): в одном вставленный луп виден как много кусочков, но сам оригинальный файл неизменен. Во втором (когда луп виден как единственный кусок), считайте, идёт пересчёт под текущий темп с последующим рендером в новый фрагмент (так как если бы вы сделали glue items для аудио).
Как-то так.
 
  • Like
Реакции: AlexLazer
Reaper 4.151 Mac 86 полёт нормальный

При старте проекта выдало вот такое сообщение
Screen shot 2012-03-15 at 4.18.30 PM.jpg

Но, при перемещении треков звук не пропадает. Вещественные доказательства.
69fc8df6e3b7.gif
 
Последнее редактирование:
Решил заново создать девственный проект подобный Test_Midi - работает.

---------- Добавлено в 17:20 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 17:10 ----------


Add: Открыл на Буке проект. Reaper 4.16pre27 - не работает. Начал изучать преференсы. Что-то подкрутил в этом окне
attachment.php

и всё заработало. Начал отключать назад те галочки которые поменял - один хрен работает. Зависимость не ясна. :sad:

---------- Добавлено в 17:30 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 17:20 ----------

Нашёл, проверяйте.
Нужно поставить галочку на Allow live FX multiprocessing on: у меня 2 так ядер - 2. С одним тоже работает.

---------- Добавлено в 17:37 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 17:30 ----------

Колька,
fakeitback,
axis,
cadence,
=DRiNK=,
С вас по 50 грамм :drinks:
 
Последнее редактирование:
Да, оно, проверил под макосью и win64 :hi:.

Осталось разобраться, насколько эта галка вредна для всех остальных случаев)
 
  • Like
Реакции: belovw
Как-то странно Рипер ведёт себя с этой галкой - треск, при загрузке 2%, если на канал, на который идёт посыл повесить эффект - звук то появляется, то пропадает... Пока вернул назад, там будем посмотреть, что в следующих апдейтах придумают. Но вообще, ситуация не совсем нормальная, на мой взгляд.
 
Как-то странно Рипер ведёт себя с этой галкой
Надо понимать что это всё-таки Live режим. И лучше его не использовать. Так что моё решение несёт только научный характер и для практики не годится.
 
  • Like
Реакции: Колька
Reaper 4.20 is out


Towelie approves

OSC:
control surface support
default REAPER-specific controller specification, plus user-configurable pattern mapping
optional support for binding OSC messages to REAPER actions and FX learn
please see the REAPER OSC reference for more information
Localization:
localization support (see the REAPER langpack reference for more information)
configuration (prefs/general) for language pack selection, optional prompt on startup
MIDI buses:
now supporting up to 16 buses per track (main bus and 15 auxiliary buses)
track send panels allow choosing source, destination buses
bus support for VST/AU/ReWire, JS (to use in JS, set ext_midi_bus=1 in @init, then midi_bus is used for bus indices)
API:
many new functions for FX presets, open/close UI, bypass, sends/receives, tempo
many new functions for control surface support, scroll/zoom, track visibility, mixer scrolling
access media item text notes via GetSetMediaItemInfo()
register OSC clients for 2-way communication
GetSetObjectState() locking improvements for less audio interruption
Freeze:
better subsample alignment of frozen items
by default only the media items plus FX tail length setting are rendered, with options for other behavior
fixed possible undo corruption of freeze states after reordering tracks
fixed warning when unfreezing after editing frozen track
freezing tracks clears track polarity, unfreezing restores
OSX:
fixed focus-related issues when setting default text selections
fullscreen mode auto-hides menu, hides dock on 10.6+ (pref to auto-hide dock in prefs/general/advanced)
possible stability improvements in certain instances (IsWindow() improvements)
compatibility fixes for Mountain Lion beta
show error and keep device closed when unable to open a CoreAudio device
Glue:
avoid leaving tiny shards of items in certain instances
use audio device blocksize for better compatibility with take FX
Item properties:
option to apply changes after 2 seconds of inactivity
fixed normalization outside of fader range via normalize button
JS:
fixed possible crashes on preset load with pin mappings set
fixed preset saving for JSFX that use @serialize
Media explorer:
preliminary media database support (right click in shortcut list to create/manage databases)
native view remembers column widths
support for binding MIDI/OSC to media explorer actions
MIDI editor:
fixed actions to move notes one semitone when hiding note rows and snapping to scale
fixed swing grid when using odd time signatures
MIDI file import:
fixed bug when importing tempo maps with frequent tempo changes
properly handle snapping odd-numbered 8th-note time signatures
Pitch shifters:
reduced excessive flushing/improved performance on certain items
workaround for Elastique quality bug when using very short items
ReaScript:
added function to send a simple OSC message to REAPER
increased maximum returned string length to 4MB
special Python handling for GetAudioAccessorSamples (support examining audio samples directly)
ReaTune:
fixed overlap for offline analysis, other improvements
removed buffer mode configuration; PDC is always used when correction enabled, not used otherwise
when in analysis-only mode (tuner), offload processing to GUI thread for better performance
Record input menu:
support for assigning inputs for all selected tracks
support for assigning sequential inputs for selected tracks
Region manager:
avoid autoseek when selecting multiple items, clicking color/render columns
selecting a marker/region scrolls it into view, if option enabled
VST:
bridging now supports SysEx to/from plug-ins
fixed support for plug-ins with more than 64 inputs or outputs (Halion4)
WALTER:
added new theme images master_mcp_io and master_tcp_io for master track
added trans.sel.color, trans.curtimesig.color, made trans.rate.color affect both rate label and rate text
fixed some overlay redraw issues
Actions: support full continuous controller range for actions to set track FX parameters
APE: no longer including APE support in REAPER, separate download will be available for Win32/Win64
AU: support for generator AUs (such as AUNetReceive)
Custom action editor: faster list updating when filtering
Dynamic split: prevent creating MIDI notes with velocity more than 127
FLAC: fixed seeking after error on FLAC files, fixes problems where FLAC drops out in certain instances
Freeze/Render: better behavior when rendering multiple files
Input FX: fixed glitches when looping
Item fades: right-click to change fade shape applies to all selected/grouped items by default
List views: show arrow in header to indicate sort column and direction
Live FX multiprocessing: slight performance improvements when using large track counts
Master track: save custom master track color with project
Media items: improved consistency of fade and item edge timing
Memory warnings: better default values (32 bit on Win64/OSX have higher defaults)
Mouse modifiers: fixed autoseek on click when left-drag customized to marquee select
Performance meter: optimizations
Preferences: fixed changing default project template
Project load: can be aborted on memory warning or missing media
Reasamplomatic: improved support for UTF-8 filenames
Render dialog: improved focus setting on open
Screensets: fixed changing of autosave flags
Slip editing: improved sample-snap behavior
Take FX: take FX output is constrained to item+tail (for using tone generators, etc)
TCP/mixer: better autoscroll behavior
Toolbars: fixed actions to open floating toolbars 5-8 at mouse cursor
Track manager: right click in record arm column allows changing record settings
Track paste: do not offset by edit cursor when offset option for track template import is set
Track selection: do not select hidden tracks when shift+click selecting a range of tracks
Track/region manager: fixed color display bug
Undo: improved updating of various views when loading undo states via history
VST/AU: ensure that full FX state is saved with projects/templates
WAV writing: support for embedding cues from project markers, regions, or both
 
  • Like
Реакции: AlexLazer
Кто что нового ощутил? Я пристально его изучаю с 4.1 версии. Что заметного в 4.2? Давайте обсудим обновление. Кто что нового ощутил?
 
Статус
В этой теме нельзя размещать новые ответы.

Сейчас просматривают