Korg KRONOS

Что по вашему мнению будет Korg KRONOS?

  • Рабочая станция

    Голосов: 14 63,6%
  • VA синтезатор

    Голосов: 4 18,2%
  • Kaoss-прибор

    Голосов: 1 4,5%
  • Звуковой модуль

    Голосов: 1 4,5%
  • Грувбокс

    Голосов: 2 9,1%

  • Всего проголосовало
    22
  • Опрос закрыт .
В данном случае хорошим примером может быть рулёжка микроку до выхода MQedit
В саунддайвере вполне норм рулилось и весь синт на экране компа был, не то что в вирусе росо и вирус контроле по закладкам лазить.
 
мои 5 копеек по поводу корговских интерфейсов.
у меня есть z1, er1, kp3, были когда-то microkorg, poly800 и даже встречался я на несколько часов как-то с prophecy.

и вот из этого небольшого разнообразия я могу совершенно точно и авторитетно :russian_ru: заявить, что никакого постоянства в добротности корговских интерфейсов нет.

дальше - подробнее, по возрастающей.

prophecy - это тормознутый кошмар. с крутым звуковым движком. но рулить его - кошмар. дикий адовый кошмар.
зато есть прикольная штучка - колесо модуляции с сенсорной полоской - не шибко удобно, но интересно.

kp3 - тачскрин для управления эффектами - адски круто и респект им за эту идею, которая, к слову, зародилась ещё во времена z1. но! я как бы надеялся, что эффекты будут редактируемы, и что цепочки эффектов я сам смогу выстраивать, а не выбирать из довольно куцого и однообразного списка. в итоге я свои каосспады только как глитчеры использую. ну и разве что как дилэи для вокалистов.
и ещё:
- навигация по настройкам через всякие комбинации - неудобно. почему нельзя было сделать кнопку settings, переводящую его в режим конфигурации?
- необходимость установки loop start, тот, что "ALIGN" (через shift, ага) - это вообще что за бред? почему кп3 не может сам определить момент старта по midi?
- идиотские мастдаевские колокольчики! (хотя тут понятно, что это в первую очередь для ДЖ делалось)

microkorg - опять отличный движок, но убогое управление. ещё хотя бы 4 крутилки - очень упростили бы дело. а жк-экраны (которые таки реализовали в R3) упростили бы процесс ещё в тыщу раз. но...

poly800 - это странно, восмеричная система исчисления слегка ломает мозг, но! крутить(ну, нажимать) синтезатор удобно. и за его цену - интерфейс действительно вполне неплох, хотя я и не понимаю, зачем, во-первых, нужна была 8-ричная система исчисления, и во-вторых, зачем уртилки нужно было делать кнопками да ещё и такими неудобными. и почему нельзя было сделать большую матрицу кнопок, вместо этого табло, где нужно искать название параметра, запоминать его номер, а потом выдавливать его кучей кнопок. но звук мне нравился. и возможно я когда-то ещё раз его приобрету.

z1 - с одной стороны - мы всё видим на экране. и всё довольно неплохо нарисовано. но. ВСЁ НА СТОЛЬКО ТОРМОЗНУТО и неотзывчиво, что прямо не знаю... диалог с синтезатором происходит в примерно таком виде:
- о, ваше высочество, разрешите мне сменить форму вот этого LFO, пожалуйста.
- ммм... ну... это сложно... ну... ну хорошо, вот другая. что? не та? ох, вы так навязчивы...
и ещё куча ляпов везде и всюду, типа заедающего арпеджиатора, отсутствия миди-синхронизации у дилэев, неудобнейшего multi-режима (он тут только для галочки) итп, итд... и опять же при этом всём - отличнейший движок. сложный, глубокий, пусть и несколько однобокий, но интересный. но при этом совершенно неотзывчивый, я бы даже сказал - тугодумный.
и при этом опять же куча прикольных фич - офигеннейший тачпад, нажимающиеся крутилочки, сумасшедший арпеджиатор, итп, итд.

и вот, герой нашей сегодняшней передачи - er1 - сказочный, бесподобно удобный, катастрофически красивый и логичный. и звучит при этом именно так, как я хотел бы, чтобы звучали синтезированные барабаны. и здесь у меня нет ни одной придирки вообще. разве что крутилку свинга я бы куда-нибудь вынес, но не суть.

надеюсь, мой опыт кому-нибудь поможет и пригодится. :scaut_en:
 
Последнее редактирование:
Ток у него железо и клэп сэмплированные, но эт ничо :wink:

Я кстати железо евойное не пользую, а шлю эти нотки по миди на D4 который у меня долгое время стоял без дела, и снеры дублирую на нём же.

И всё равно мне не хватает тембрового разнообразия в нём для ритм-секции. Но зато отличные спецэффекты можно получить вместо барабанов :)

Но вот в плане управления всем этим делом, я действительно считаю данный прибор шедевром.
 
kp3 - тачскрин для управления эффектами - адски круто и респект им за эту идею, которая, к слову, зародилась ещё во времена z1. но! я как бы надеялся, что эффекты будут редактируемы, и что цепочки эффектов я сам смогу выстраивать, а не выбирать из довольно куцого и однообразного списка. в итоге я свои каосспады только как глитчеры использую. ну и разве что как дилэи для вокалистов.

Прокомментирую момент редактирования эффектов. Я в своё время использовал КП3 чтобы управлять Line 6 filter pro, пока тот не умер смертью храбрых (расстройство года, незаменимый был прибор в моём арсенале) и Boss VF-1.

Так вот, настроить эффект таким образом, чтобы управление по ХУ давало действительно стоящий результат - оказалось совсем не такой простой задачей. Совсем не зря на половине эффектов КП3 реально управляется даже не два а один параметр эффекта, а второй - это уровень микса. Далеко не каждый параметр эффекта подлежит динамическому изменению. Получается что все эффекы КП3 специально подобраны и подогнаны под динамическое управление, и в этом также состоит его ценность.

Я думаю что Корги не просто так приняли решение не давать редактировать эффекты. Им ничего не стоило сделать хотя бы софтверный редактор. Думаю, проблема именно в том, что далеко не каждая конфигурация эффекта пригодна для использования с тачпедом, и редактирование эффектов могло принести больше расстройства чем радости.

Как я решил проблему с разнобразием эффектов - я поставил перед КП3 ещё один динамический эффект-процесср, Alesis AirFX, в котором эффекты также жёстко подогнаны под риэлтайм управление. В результате количество комбинаций эффектов помноженное на 3-5 осей динамического управления и главное - удовольствие работы с ними, оказалось более чем приемлимым.

А дилеи на Кп3 классные, постоянно ими пользуюсь.
 
Последнее редактирование:
  • Like
Реакции: pinhole
Думаю, проблема именно в том, что далеко не каждая конфигурация эффекта пригодна для использования с тачпедом, и редактирование эффектов могло принести больше расстройства чем радости.

Глупость. Никому же не приносит расстройство возможность глубокого редактирования в Oasys (да и в любом a/va-синте). Ну а кому не надо - пользуются тем, что есть.

Так вот, настроить эффект таким образом, чтобы управление по ХУ давало действительно стоящий результат - оказалось совсем не такой простой задачей.
На Z1 для меня никогда это не является проблемой. Я вообще не понимаю, почему эту крутую штуку до сих пор во все синты не пихают.
 
  • Like
Реакции: General Dead
Глупость. Никому же не приносит расстройство возможность глубокого редактирования в Oasys (да и в любом a/va-синте). Ну а кому не надо - пользуются тем, что есть.


На Z1 для меня никогда это не является проблемой. Я вообще не понимаю, почему эту крутую штуку до сих пор во все синты не пихают.

Может быть вы и правы, я говорю по опыту работы с довольно специфичным устройством. Катофф при любых раскладах нормально работал, а вот остальные параметры - далеко не всегда.
 
Немного о нем:

KRONOS Highlights
• Next-generation workstation with enhanced performance features
• 9 Sound engines, each offering a unique sound-creation technology (see list below)
• 16-part Combis allow all engines to function together in perfect harmony;
Dynamic Voice Allocation keeps the polyphony high.
• Available with 61, 73 or 88 keys
73 and 88 key models feature Korg’s finest RH3 Graded Hammer Action
61 key model borrows the responsive synth action from the Korg M3-61
• Comprehensive interface, based around a new large 8” TFT TouchView™ display
• Virtual Memory Technology (VMT), aided by a fast SSD (Solid State Disk) provides high polyphony and massive, ultra-long, and unlooped samples; offering unheard of performance from a hardware instrument
• Smooth Sound Transition: this often-requested feature allows held or sustained notes to keep sounding when changing sounds or modes.
• Set List mode: Organize the Programs, Combis, and Songs you need to perform your set in a single, easy-to-select screen – including performance notes!
• Use up to 16 premium-quality effects at once; individual effects rival dedicated units
- 12 Insert effects
- 2 Master effects
- 2 Total effects
• On-board sequencer offers 16 MIDI tracks + 16 audio tracks (24-bit, 48kHz recording quality)
• Open Sampling System – Instant sampling and resampling from any mode:
Program, Combination or Sequencer.
• Sophisticated KARMA® technology generates infinitely variable performance-driven phrases, musical effects, and backing tracks to catalyze your creativity
• Expanded Drum Track for play-along grooves and inspiration
• Signature sounds created with guidance from world class musicians


KRONOS Specifications

[System]
System: KRONOS
Keyboard:
88-key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3)
73-key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3)
61-key: Natural Touch Semi Weighted

[Tone Generator]
Synthesis Types: 9
SGX-1 Premium Piano (Acoustic Piano)
EP-1 MDS Electric Piano (Electric Piano)
HD-1 High Definition Synthesizer (PCM Virtual Memory Technology)
AL-1 Analog Synthesizer (Analog Modeling)
CX-3 Tonewheel Organ (Tonewheel Organ Modeling)
STR-1 Plucked String (Physical Modeling)
MOD-7 Waveshaping VPM Synthesizer (VPM Synthesis)
MS-20EX (CMT Analog Modeling)
PolysixEX (CMT Analog Modeling)
Maximum Polyphony*1*2:
SGX-1: 100 voices*3
EP-1: 104 voices
HD-1: 140 voices
AL-1: 80 voices
CX-3: 200 voices
STR-1: 40 voices
MOD-7: 52 voices
MS-20EX: 40 voices
PolysixEX: 180 voices
*1 Maximum polyphony depends on the kind of synthesis engines and the number of effects being used.
*2 KRONOS dynamically allocates voices to multiple synthesis engines when they are used simultaneously.
*3 100 dual-stereo notes (It corresponds to 400 voices in the maximum.)
Number of Programs/Combinations/Drumkits:
1,664 user memory programs
(1510 or more [760 or more HD-1+750 or more EXi] come preloaded)
1,792 user memory combinations
(448 or more come preloaded)
152 user memory drumkits
(77 or more come preloaded)
256 GM Level2 preset programs+ 9 GM Level2 drum preset programs
Preset PCM:
314 MB (ROM 1,505 multisamples, 1388 drum samples)
Build-in Expansion PCM Libraries:
EXs1 - ROM Expansion
EXs2 - Concert Grand Piano
EXs3 - Brass & Woodwinds
EXs4 - Vintage Keyboards
EXs5 - ROM Expansion 2
EXs6 - SGX-1 German D Piano
EXs7 - SGX-1 Japanese C Piano
EXs8 - Rock Ambience Drums
EXs9 – Jazz Ambience Drums
Capacity of PCM RAM:
Approx. 1GB*4
*4 The memory available for RAM samples will change based on the use of Expansion PCM libraries.
About 273MB is available when shipped from the factory (when loading the file named “PRELOAD.KSC”).
Wave Sequences:
374 user memory, 160 or more preload

[SGX-1 Program]
Premium Piano:
PCM:
EXs6 - SGX-1 German D Piano; EXs7 - SGX-1 Japanese C Piano
Piano Type:
32 or more
Oscillator Control:
Damper Resonance, Damper Noise, Mechanical Noise, Note Release

[EP-1 Program]
MDS Electric Piano:
Electric Piano Model Types: 6
Tine EP I, Tine EP II, Tone EP V, Tine EP DMP, Reed EP200, Reed EP200A
Oscillator Control:
Harmonic Sound Level, Attack Noise, Level, Release Noise Level, Attack Brightness, Hammer Width
Panel Control:
Tine Type: Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (On/Off, Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)*5
Reed Type: Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)*5
*5 Each electric piano type has own amp/cabinet character.
Effect Types: 9
Small Phase, Orange Phase, Clack Phase, Vintage Chorus, Black Chorus, EP Chorus, Vintage Flanger, Red Comp, VOX Wah

[HD-1 Program]
Advanced Vector Synthesis:
Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
Structure:
Single: only OSC1, Double: OSC1 and OSC2.
Double mode lets you layer two completely separate synth voices, each with their own velocity- switched oscillator, dual filter, EGs, LFOs, etc.
Two completely separate drumkits.
Oscillators:
VMT (Virtual Memory Technology) supported.
8 velocity zones per oscillator, with switching, crossfades and layering
Each zone can play mono or stereo Multisamples or Wave Sequences
Filters:
Two multi-mode filters per voices (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject),
Four-mode filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode)
Driver:
Per voice non-linear driver and low boost circuit
EQ:
Three bands, with sweepable mid
Modulation:
Three envelope generators, two LFOs per voice, common LFO, four key tracking generators, AMS (Alternate Modulation Source), two AMS mixers

[EXi Program Common]
Advanced Vector Synthesis:
Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
Modulation:
Common Step Sequencer, AMS (Alternate Modulation Source), Common LFO,
2 Key Tracking Generators
EQ:
Three bands, with sweep-able mid

[AL-1 Program]
Oscillators:
OSC1, OSC2, Sub-oscillator and noise generator; ring modulation, FM and Sync
Audio Input:
Run real-time audio through the synthesis engine
Filters:
Two multi-mode filter (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject) with four types of filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode), MultiFilter mode (only Filter-A; modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects)
Driver:
Per-voice non-linear driver and low boost circuit
Modulation:
Five Envelope generators, four per-voice LFOs, two AMS Mixers;
Per-voice Step Sequencer.

[CX-3 Program]
Tonewheel Organ Modeling:
Phase-synchronous tonewheels (clean and vintage modes), percussion, key click, wheel brake
EX Mode:
Four additional, user-specified drawbars, and expanded percussion.
Internal Effects:
Rotary speaker, vibrato/chorus, amp modeling with overdrive, 3-band EQ
Drawbar Control:
Controlled via nine front-panel sliders (via Tone Adjust)
Split:
Upper, Lower (even in EX mode)
Modulation:
Two AMS mixers

[STR-1 Program]
Physically Modeled String:
Includes physically modeled damping, decay, dispersion, nonlinearity, harmonics, dual pickups, and more
String Excitation:
Three independent excitation sources can be used simultaneously: Pluck, Noise, and PCM. 16 preset “pluck” types, with modulatable width and randomization. Noise generator with saturation and dedicated lowpass filter
PCM Oscillator:
Korg’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1; 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono ROM, EXs, or RAM multisamples; PCM can either be used as an excitation signal, or layered with the output of the string.
Excitation Filter:
Dedicated 2-pole multimode filter for shaping the string excitation; Filter can be enabled/disabled separately for each excitation source. Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes
Audio Input and Feedback:
Run real-time audio through the string, including feedback through effects. Modeled feedback includes modulate-able instrument-to-amp distance and orientation.
Filters:
Dual multi-mode filters per voice; Single, Serial, Parallel (with split stereo output), and 24dB (4- pole) configurations. Low Pass, High Pass, and Band Reject modes
Multi Filter mode (Filter A only):
Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects
Modulation:
5 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 2 Key Track generators, String Tracking generators, 4 AMS Mixers.

[MOD-7 Program]
Waveshaping VPM Synthesizer:
Combines Variable Phase Modulation (VPM), waveshaping ring modulation, PCM sample playback, and subtractive synthesis; Able to convert-load SYX files.
Oscillators:
6 VPM/Waveshaper/Ring Modulation Oscillators:
Phase and modulatable pitch per oscillator; 101 Waveshaper tables plus modulatable Drive and Offset; Use as oscillators, or as Waveshapers or Ring Modulators for other signals.
PCM Oscillator:
Korg’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1. 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono ROM, EXs, or RAM multisamples; PCM can be used as an FM modulator and/or layered with the VPM Oscillators. Noise generator with saturation and dedicated low pass filter.
Audio input:
Run real-time audio through the VPM Oscillators and filters.
Filters:
Dual multi-mode filters per voice. Parallel and 24 dB (4-Pole) configurations; Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes
Multi Filter mode (Filter A only):
Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects
Patch Panel:
Supports both algorithm (78 types) selection and free patching; Three 2-in, 1-out mixers for scaling and merging audio, fully modulatable, with phase inversion. Main 6-input stereo mixer, with modulatable pan and volume, plus phase inversion
Modulation:
10 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 9 Key Tracking generators, Per-voice Step Sequencer, 4 standard AMS Mixers plus 4 simple AMS Mixers.

[MS-20EX Program]
Oscillators:
Ultra-low-aliasing oscillators; VCO1, VCO2, Ring Mod, Pink and White Noise Generator
Audio Input:
Run real-time audio through the synthesis engine and ESP (External Signal Processor)
Filters:
12dB/octave High Pass and Low Pass self-resonant filters
ESP section:
24dB/octave Low Cut and High Cut filters, available per voice.
Patch Panel:
Patchable audio and modulation, at audio rates
Patch Points:
Keyboard:
Keyboard CV Out, Keyboard Trigger Out, VCO1+VCO2 CV In, VCO2 CV In
VCO:
VCO1+VCO2 External Frequency Control In, VCO1 Out, VCO2 Out
VCF:
External Signal In, External HP Filter Cutoff Frequency Control In, External LP Filter Cutoff Frequency Control In, HPF Out, LPF In, LPF Out
VCO+VCF:
Total External Modulation In
VCA:
External Initial Gain Control In, VCA In
EG:
EG1 Envelope Signal Normal Out, EG1 Envelope Signal Reverse Out, EG1+EG2 Trigger In, EG1 Trigger In, EG2 Envelope Signal Reverse Out
MG:
Triangle Out, Rectangle Out
Noise Generator:
Pink Noise Out, White Noise Out
Sample and Hold:
Clock Trigger In, Sample Signal In, S/H Out
Modulation VCA:
Control Voltage In, Signal In, Signal Out
Manual Controller:
Control Wheel Out, Momentary Switch
ESP:
Signal In, AMP Out, BPF In, BPF Out, F-V CV Out, Envelope Out, Trigger Out
Others:
EXi Audio In, Mixer 1 In, Mixer 1 Out, Mixer 2 In, Mixer 2 Out
ESP (External Signal Processor):
Use incoming audio as a trigger and/or CV source.
Modulation:
Original DAR and HADSR EGs 1 & 2, original MG (with MIDI sync), Sample-and- Hold, MVCA; 4 additional multi-stage Envelopes, 4 additional per-voice LFOs, and 4 AMS Mixers

[PolysixEX Program]
Oscillators:
VCO:
Saw, Pulse, PWM
Sub Oscillator:
Off, 1 octave below, 2 octaves below
Filter:
24dB/octave Low Pass self-resonant filter
Effects:
Integrated Polysix Chorus, Phase, and Ensemble
Arpeggiator:
Integrated MIDI-synced arpeggiator, with adjustable Range, Mode, and Latch
Modulation:
Original ADSR EG and MG (with MIDI sync), 2 additional multi-stage Envelopes, 2 additional per- voice LFOs, and 4 AMS Mixers

[Combination]
Number of Timbres:
16 Maximum
Master Keyboard Functionality:
Keyboard and velocity splits, layers, and crossfades of up to 16 Programs and/or external MIDI devices
Advanced Vector Synthesis:
Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.

[Drumkit]
System:
Assignable stereo/mono samples with 8 velocity zones per oscillator (with crossfade functions)

[Sampling]
System:
Open Sampling System (resampling, In-Track sampling)
Bit Depth/Sampling Frequency:
16-bit/48 kHz stereo/mono sampling, maximum 512 MB memory
Sample Locations:
4,000 samples/1,000 multisamples (128 indexes per multisample)
Ripping:
Direct sampling (ripping) from audio CD (CD-DA)
Formats:
Korg format, AKAI S1000/S3000 data (with advanced Program parameter conversion); SoundFont 2.0, AIFF, and WAVE formats
Editing:
Time Stretch, Time Slice, Crossfade Loop, and other standard editing features.

[Effects]
Insert Effects: 12
Stereo in / stereo out
Master Effects: 2
Stereo in / stereo out
Total Effects: 2
Stereo in / stereo out
Timbre EQ:
High, low, and mid band
Effect Types: 185
Modulation:
Dynamic Modulation and Common LFO
Effects Control Busses:
Two stereo side chains
Effect Presets: 783
Maximum 32 per 1 effect (Preset User)

[KARMA]
KARMA Modules:
One module in Program mode, four modules in Combination and Sequencer modes
Generated Effects (GE):
2,048 presets, 1,536 Users (96 come Preload)
Controllers:
On/Off, Latch, Chord, Assign, Module, Control, KARMA Realtime Control Sliders [1] – [8], KARMA Scene [1] – [8], KARMA Switches [1] – [8], KARMA Wave-Sequencing, GE Sub Category, Freeze Randomize, Time Signature Control, Tempo Synchronize, Auto RTC (Real Time Control) setup

[Drum Track]
Drum Track Patterns:
697 preset (common with the preset patterns of the MIDI sequencer)

[Sequencer/HDR]
Tracks:
16-track MIDI sequencer + 16-track hard disk recorder + master track.
Number of Songs:
200 songs
Resolution:
1/480
Tempo:
40.00 – 300.00 (1/100 BPM resolution)
Maximum memory:
400,000 MIDI events
or 300,000 audio events
MIDI Tracks:
16 tracks plus the master track
697 preset/100 user patterns (per song)
18 preset/16 user template songs,
Format:
Korg (KRONOS, OASYS) format, SMF formats 0 and 1.
Audio Tracks:
16-track playback, 4-track simultaneous recording, WAV file format 16bit/24bit. Maximum single-file recording time (mono):
80 minutes
Automation:
Volume, Pan, EQ, and Send1/2; 5,000 regions (max.), Event Anchors, BPM Adjust
RPPR (Realtime Pattern Play and Record):
1 Pattern set per song.

[General]
Disk Mode:
Load, save, utility, audio CD burning, audio CD playback, data filer function (save/load MIDI System Exclusive data), CD-R/RW (UDF format read/write), ISO9660 Level 1. *6
*6 Need to use with External USB CD Drive, etc.
Controllers:
Vector joystick, joystick, ribbon controller, switches 1 & 2
Control Surface:
Control Assign Switches:
Assigns the Control Surface to Timber/Track, Audio, External, Realtime Knobs/KARMA, or Tone Adjust.
Mixer Knobs Switch:
Assigns the Mixer Knobs to either Channel Strip or Individual Pan, Reset Control Switch, Solo Switch, Knobs 1-8, Switches 1-8 (Upper Row), Switches 1-8 (Lower Row), Sliders 1-8, Master Slider
KARMA Control:
On/Off, Latch, Chord Assign, module Control
Display:
TouchView graphical user interface, 8 inch TFT, SVGA (800x600 dots), adjustable brightness
Outputs:
L/MONO, R:
1/4” Balanced; 170 Ω Stereo; 85 Ω Mono (L/MONO Only), Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 Ω or greater)
Individual 1-4:
1/4” Balanced; 170 Ω Stereo; 85 Ω Mono, Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 Ω or greater)
Headphones:
1/4” stereo phone jack, output impedance: 33 Ω, Maximum Level: 60+60 mW (when load impedance is 33 Ω),
S/P DIF:
Optical, 24-bit, IEC60958, EIAJCP-1201, 48 kHz, (the same signals as L/MONO, R)
USB-B:
24-bit, 48 kHz, 2 channels (the same signals as L/MONO, R)
Inputs:
Audio Inputs 1 and 2:
1/4” Balanced; Input Impedance: 10 kΩ, Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16 dBu, Source Impedance: 600 Ω, S/N: 95 dB (Typical), Dynamic Range: 95 dB (Typical), Crosstalk: 95 dB (at 1 kHz, Typical)
S/P DIF:
Optical, 24-bit, IEC60958, EIAJCP-1201, 48 kHz
USB-B:
24-bit, 48 kHz, 2 channels
Control Inputs:
Damper pedal (half damper supported), assignable switch, assignable pedal
MIDI:
In, Out, Thru
Interface:
Two high-speed USB 2.0 A connectors (for external USB devices)
Disk Drives:
30 GB SSD (2.5”)
Power Consumption:
60 W
Dimensions: (W x D x H)
88-key: 57.28” x 16.18” x 5.71”
1,455 x 411 x 145 mm
73-key: 48.94” x 16.18” x 5.71”
1,243 x 411 x 145 mm
61-key: 41.42” x 14.25” x 5.28”
1,052 x 362 x 134 mm
Weight:
88-key: 50.71 lbs. / 23.0 kg
73-key: 44.75 lbs. / 20.3 kg
61-key: 27.56 lbs. / 12.5 kg
Accessories:
AC cord, Quick Start Guide, Accessory DVD Disk
(Restore Data, KORG USB Driver, Manual PDF, etc.)

[Option]
XVP-10: Expression/Volume Pedal
EXP-2: Foot Controller
DS-1H: Damper Pedal
PS-1: Pedal Switch
PS-3: Pedal Switch
 
Немного о нем:

KRONOS Highlights
• Next-generation workstation with enhanced performance features
• 9 Sound engines, each offering a unique sound-creation technology (see list below)
• 16-part Combis allow all engines to function together in perfect harmony;
Dynamic Voice Allocation keeps the polyphony high.
• Available with 61, 73 or 88 keys
73 and 88 key models feature Korg’s finest RH3 Graded Hammer Action
61 key model borrows the responsive synth action from the Korg M3-61
• Comprehensive interface, based around a new large 8” TFT TouchView™ display
• Virtual Memory Technology (VMT), aided by a fast SSD (Solid State Disk) provides high polyphony and massive, ultra-long, and unlooped samples; offering unheard of performance from a hardware instrument
• Smooth Sound Transition: this often-requested feature allows held or sustained notes to keep sounding when changing sounds or modes.
• Set List mode: Organize the Programs, Combis, and Songs you need to perform your set in a single, easy-to-select screen – including performance notes!
• Use up to 16 premium-quality effects at once; individual effects rival dedicated units
- 12 Insert effects
- 2 Master effects
- 2 Total effects
• On-board sequencer offers 16 MIDI tracks + 16 audio tracks (24-bit, 48kHz recording quality)
• Open Sampling System – Instant sampling and resampling from any mode:
Program, Combination or Sequencer.
• Sophisticated KARMA® technology generates infinitely variable performance-driven phrases, musical effects, and backing tracks to catalyze your creativity
• Expanded Drum Track for play-along grooves and inspiration
• Signature sounds created with guidance from world class musicians


KRONOS Specifications

[System]
System: KRONOS
Keyboard:
88-key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3)
73-key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3)
61-key: Natural Touch Semi Weighted

[Tone Generator]
Synthesis Types: 9
SGX-1 Premium Piano (Acoustic Piano)
EP-1 MDS Electric Piano (Electric Piano)
HD-1 High Definition Synthesizer (PCM Virtual Memory Technology)
AL-1 Analog Synthesizer (Analog Modeling)
CX-3 Tonewheel Organ (Tonewheel Organ Modeling)
STR-1 Plucked String (Physical Modeling)
MOD-7 Waveshaping VPM Synthesizer (VPM Synthesis)
MS-20EX (CMT Analog Modeling)
PolysixEX (CMT Analog Modeling)
Maximum Polyphony*1*2:
SGX-1: 100 voices*3
EP-1: 104 voices
HD-1: 140 voices
AL-1: 80 voices
CX-3: 200 voices
STR-1: 40 voices
MOD-7: 52 voices
MS-20EX: 40 voices
PolysixEX: 180 voices
*1 Maximum polyphony depends on the kind of synthesis engines and the number of effects being used.
*2 KRONOS dynamically allocates voices to multiple synthesis engines when they are used simultaneously.
*3 100 dual-stereo notes (It corresponds to 400 voices in the maximum.)
Number of Programs/Combinations/Drumkits:
1,664 user memory programs
(1510 or more [760 or more HD-1+750 or more EXi] come preloaded)
1,792 user memory combinations
(448 or more come preloaded)
152 user memory drumkits
(77 or more come preloaded)
256 GM Level2 preset programs+ 9 GM Level2 drum preset programs
Preset PCM:
314 MB (ROM 1,505 multisamples, 1388 drum samples)
Build-in Expansion PCM Libraries:
EXs1 - ROM Expansion
EXs2 - Concert Grand Piano
EXs3 - Brass & Woodwinds
EXs4 - Vintage Keyboards
EXs5 - ROM Expansion 2
EXs6 - SGX-1 German D Piano
EXs7 - SGX-1 Japanese C Piano
EXs8 - Rock Ambience Drums
EXs9 – Jazz Ambience Drums
Capacity of PCM RAM:
Approx. 1GB*4
*4 The memory available for RAM samples will change based on the use of Expansion PCM libraries.
About 273MB is available when shipped from the factory (when loading the file named “PRELOAD.KSC”).
Wave Sequences:
374 user memory, 160 or more preload

[SGX-1 Program]
Premium Piano:
PCM:
EXs6 - SGX-1 German D Piano; EXs7 - SGX-1 Japanese C Piano
Piano Type:
32 or more
Oscillator Control:
Damper Resonance, Damper Noise, Mechanical Noise, Note Release

[EP-1 Program]
MDS Electric Piano:
Electric Piano Model Types: 6
Tine EP I, Tine EP II, Tone EP V, Tine EP DMP, Reed EP200, Reed EP200A
Oscillator Control:
Harmonic Sound Level, Attack Noise, Level, Release Noise Level, Attack Brightness, Hammer Width
Panel Control:
Tine Type: Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (On/Off, Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)*5
Reed Type: Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)*5
*5 Each electric piano type has own amp/cabinet character.
Effect Types: 9
Small Phase, Orange Phase, Clack Phase, Vintage Chorus, Black Chorus, EP Chorus, Vintage Flanger, Red Comp, VOX Wah

[HD-1 Program]
Advanced Vector Synthesis:
Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
Structure:
Single: only OSC1, Double: OSC1 and OSC2.
Double mode lets you layer two completely separate synth voices, each with their own velocity- switched oscillator, dual filter, EGs, LFOs, etc.
Two completely separate drumkits.
Oscillators:
VMT (Virtual Memory Technology) supported.
8 velocity zones per oscillator, with switching, crossfades and layering
Each zone can play mono or stereo Multisamples or Wave Sequences
Filters:
Two multi-mode filters per voices (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject),
Four-mode filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode)
Driver:
Per voice non-linear driver and low boost circuit
EQ:
Three bands, with sweepable mid
Modulation:
Three envelope generators, two LFOs per voice, common LFO, four key tracking generators, AMS (Alternate Modulation Source), two AMS mixers

[EXi Program Common]
Advanced Vector Synthesis:
Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
Modulation:
Common Step Sequencer, AMS (Alternate Modulation Source), Common LFO,
2 Key Tracking Generators
EQ:
Three bands, with sweep-able mid

[AL-1 Program]
Oscillators:
OSC1, OSC2, Sub-oscillator and noise generator; ring modulation, FM and Sync
Audio Input:
Run real-time audio through the synthesis engine
Filters:
Two multi-mode filter (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject) with four types of filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode), MultiFilter mode (only Filter-A; modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects)
Driver:
Per-voice non-linear driver and low boost circuit
Modulation:
Five Envelope generators, four per-voice LFOs, two AMS Mixers;
Per-voice Step Sequencer.

[CX-3 Program]
Tonewheel Organ Modeling:
Phase-synchronous tonewheels (clean and vintage modes), percussion, key click, wheel brake
EX Mode:
Four additional, user-specified drawbars, and expanded percussion.
Internal Effects:
Rotary speaker, vibrato/chorus, amp modeling with overdrive, 3-band EQ
Drawbar Control:
Controlled via nine front-panel sliders (via Tone Adjust)
Split:
Upper, Lower (even in EX mode)
Modulation:
Two AMS mixers

[STR-1 Program]
Physically Modeled String:
Includes physically modeled damping, decay, dispersion, nonlinearity, harmonics, dual pickups, and more
String Excitation:
Three independent excitation sources can be used simultaneously: Pluck, Noise, and PCM. 16 preset “pluck” types, with modulatable width and randomization. Noise generator with saturation and dedicated lowpass filter
PCM Oscillator:
Korg’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1; 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono ROM, EXs, or RAM multisamples; PCM can either be used as an excitation signal, or layered with the output of the string.
Excitation Filter:
Dedicated 2-pole multimode filter for shaping the string excitation; Filter can be enabled/disabled separately for each excitation source. Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes
Audio Input and Feedback:
Run real-time audio through the string, including feedback through effects. Modeled feedback includes modulate-able instrument-to-amp distance and orientation.
Filters:
Dual multi-mode filters per voice; Single, Serial, Parallel (with split stereo output), and 24dB (4- pole) configurations. Low Pass, High Pass, and Band Reject modes
Multi Filter mode (Filter A only):
Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects
Modulation:
5 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 2 Key Track generators, String Tracking generators, 4 AMS Mixers.

[MOD-7 Program]
Waveshaping VPM Synthesizer:
Combines Variable Phase Modulation (VPM), waveshaping ring modulation, PCM sample playback, and subtractive synthesis; Able to convert-load SYX files.
Oscillators:
6 VPM/Waveshaper/Ring Modulation Oscillators:
Phase and modulatable pitch per oscillator; 101 Waveshaper tables plus modulatable Drive and Offset; Use as oscillators, or as Waveshapers or Ring Modulators for other signals.
PCM Oscillator:
Korg’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1. 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono ROM, EXs, or RAM multisamples; PCM can be used as an FM modulator and/or layered with the VPM Oscillators. Noise generator with saturation and dedicated low pass filter.
Audio input:
Run real-time audio through the VPM Oscillators and filters.
Filters:
Dual multi-mode filters per voice. Parallel and 24 dB (4-Pole) configurations; Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes
Multi Filter mode (Filter A only):
Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects
Patch Panel:
Supports both algorithm (78 types) selection and free patching; Three 2-in, 1-out mixers for scaling and merging audio, fully modulatable, with phase inversion. Main 6-input stereo mixer, with modulatable pan and volume, plus phase inversion
Modulation:
10 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 9 Key Tracking generators, Per-voice Step Sequencer, 4 standard AMS Mixers plus 4 simple AMS Mixers.

[MS-20EX Program]
Oscillators:
Ultra-low-aliasing oscillators; VCO1, VCO2, Ring Mod, Pink and White Noise Generator
Audio Input:
Run real-time audio through the synthesis engine and ESP (External Signal Processor)
Filters:
12dB/octave High Pass and Low Pass self-resonant filters
ESP section:
24dB/octave Low Cut and High Cut filters, available per voice.
Patch Panel:
Patchable audio and modulation, at audio rates
Patch Points:
Keyboard:
Keyboard CV Out, Keyboard Trigger Out, VCO1+VCO2 CV In, VCO2 CV In
VCO:
VCO1+VCO2 External Frequency Control In, VCO1 Out, VCO2 Out
VCF:
External Signal In, External HP Filter Cutoff Frequency Control In, External LP Filter Cutoff Frequency Control In, HPF Out, LPF In, LPF Out
VCO+VCF:
Total External Modulation In
VCA:
External Initial Gain Control In, VCA In
EG:
EG1 Envelope Signal Normal Out, EG1 Envelope Signal Reverse Out, EG1+EG2 Trigger In, EG1 Trigger In, EG2 Envelope Signal Reverse Out
MG:
Triangle Out, Rectangle Out
Noise Generator:
Pink Noise Out, White Noise Out
Sample and Hold:
Clock Trigger In, Sample Signal In, S/H Out
Modulation VCA:
Control Voltage In, Signal In, Signal Out
Manual Controller:
Control Wheel Out, Momentary Switch
ESP:
Signal In, AMP Out, BPF In, BPF Out, F-V CV Out, Envelope Out, Trigger Out
Others:
EXi Audio In, Mixer 1 In, Mixer 1 Out, Mixer 2 In, Mixer 2 Out
ESP (External Signal Processor):
Use incoming audio as a trigger and/or CV source.
Modulation:
Original DAR and HADSR EGs 1 & 2, original MG (with MIDI sync), Sample-and- Hold, MVCA; 4 additional multi-stage Envelopes, 4 additional per-voice LFOs, and 4 AMS Mixers

[PolysixEX Program]
Oscillators:
VCO:
Saw, Pulse, PWM
Sub Oscillator:
Off, 1 octave below, 2 octaves below
Filter:
24dB/octave Low Pass self-resonant filter
Effects:
Integrated Polysix Chorus, Phase, and Ensemble
Arpeggiator:
Integrated MIDI-synced arpeggiator, with adjustable Range, Mode, and Latch
Modulation:
Original ADSR EG and MG (with MIDI sync), 2 additional multi-stage Envelopes, 2 additional per- voice LFOs, and 4 AMS Mixers

[Combination]
Number of Timbres:
16 Maximum
Master Keyboard Functionality:
Keyboard and velocity splits, layers, and crossfades of up to 16 Programs and/or external MIDI devices
Advanced Vector Synthesis:
Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.

[Drumkit]
System:
Assignable stereo/mono samples with 8 velocity zones per oscillator (with crossfade functions)

[Sampling]
System:
Open Sampling System (resampling, In-Track sampling)
Bit Depth/Sampling Frequency:
16-bit/48 kHz stereo/mono sampling, maximum 512 MB memory
Sample Locations:
4,000 samples/1,000 multisamples (128 indexes per multisample)
Ripping:
Direct sampling (ripping) from audio CD (CD-DA)
Formats:
Korg format, AKAI S1000/S3000 data (with advanced Program parameter conversion); SoundFont 2.0, AIFF, and WAVE formats
Editing:
Time Stretch, Time Slice, Crossfade Loop, and other standard editing features.

[Effects]
Insert Effects: 12
Stereo in / stereo out
Master Effects: 2
Stereo in / stereo out
Total Effects: 2
Stereo in / stereo out
Timbre EQ:
High, low, and mid band
Effect Types: 185
Modulation:
Dynamic Modulation and Common LFO
Effects Control Busses:
Two stereo side chains
Effect Presets: 783
Maximum 32 per 1 effect (Preset User)

[KARMA]
KARMA Modules:
One module in Program mode, four modules in Combination and Sequencer modes
Generated Effects (GE):
2,048 presets, 1,536 Users (96 come Preload)
Controllers:
On/Off, Latch, Chord, Assign, Module, Control, KARMA Realtime Control Sliders [1] – [8], KARMA Scene [1] – [8], KARMA Switches [1] – [8], KARMA Wave-Sequencing, GE Sub Category, Freeze Randomize, Time Signature Control, Tempo Synchronize, Auto RTC (Real Time Control) setup

[Drum Track]
Drum Track Patterns:
697 preset (common with the preset patterns of the MIDI sequencer)

[Sequencer/HDR]
Tracks:
16-track MIDI sequencer + 16-track hard disk recorder + master track.
Number of Songs:
200 songs
Resolution:
1/480
Tempo:
40.00 – 300.00 (1/100 BPM resolution)
Maximum memory:
400,000 MIDI events
or 300,000 audio events
MIDI Tracks:
16 tracks plus the master track
697 preset/100 user patterns (per song)
18 preset/16 user template songs,
Format:
Korg (KRONOS, OASYS) format, SMF formats 0 and 1.
Audio Tracks:
16-track playback, 4-track simultaneous recording, WAV file format 16bit/24bit. Maximum single-file recording time (mono):
80 minutes
Automation:
Volume, Pan, EQ, and Send1/2; 5,000 regions (max.), Event Anchors, BPM Adjust
RPPR (Realtime Pattern Play and Record):
1 Pattern set per song.

[General]
Disk Mode:
Load, save, utility, audio CD burning, audio CD playback, data filer function (save/load MIDI System Exclusive data), CD-R/RW (UDF format read/write), ISO9660 Level 1. *6
*6 Need to use with External USB CD Drive, etc.
Controllers:
Vector joystick, joystick, ribbon controller, switches 1 & 2
Control Surface:
Control Assign Switches:
Assigns the Control Surface to Timber/Track, Audio, External, Realtime Knobs/KARMA, or Tone Adjust.
Mixer Knobs Switch:
Assigns the Mixer Knobs to either Channel Strip or Individual Pan, Reset Control Switch, Solo Switch, Knobs 1-8, Switches 1-8 (Upper Row), Switches 1-8 (Lower Row), Sliders 1-8, Master Slider
KARMA Control:
On/Off, Latch, Chord Assign, module Control
Display:
TouchView graphical user interface, 8 inch TFT, SVGA (800x600 dots), adjustable brightness
Outputs:
L/MONO, R:
1/4” Balanced; 170 Ω Stereo; 85 Ω Mono (L/MONO Only), Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 Ω or greater)
Individual 1-4:
1/4” Balanced; 170 Ω Stereo; 85 Ω Mono, Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 Ω or greater)
Headphones:
1/4” stereo phone jack, output impedance: 33 Ω, Maximum Level: 60+60 mW (when load impedance is 33 Ω),
S/P DIF:
Optical, 24-bit, IEC60958, EIAJCP-1201, 48 kHz, (the same signals as L/MONO, R)
USB-B:
24-bit, 48 kHz, 2 channels (the same signals as L/MONO, R)
Inputs:
Audio Inputs 1 and 2:
1/4” Balanced; Input Impedance: 10 kΩ, Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16 dBu, Source Impedance: 600 Ω, S/N: 95 dB (Typical), Dynamic Range: 95 dB (Typical), Crosstalk: 95 dB (at 1 kHz, Typical)
S/P DIF:
Optical, 24-bit, IEC60958, EIAJCP-1201, 48 kHz
USB-B:
24-bit, 48 kHz, 2 channels
Control Inputs:
Damper pedal (half damper supported), assignable switch, assignable pedal
MIDI:
In, Out, Thru
Interface:
Two high-speed USB 2.0 A connectors (for external USB devices)
Disk Drives:
30 GB SSD (2.5”)
Power Consumption:
60 W
Dimensions: (W x D x H)
88-key: 57.28” x 16.18” x 5.71”
1,455 x 411 x 145 mm
73-key: 48.94” x 16.18” x 5.71”
1,243 x 411 x 145 mm
61-key: 41.42” x 14.25” x 5.28”
1,052 x 362 x 134 mm
Weight:
88-key: 50.71 lbs. / 23.0 kg
73-key: 44.75 lbs. / 20.3 kg
61-key: 27.56 lbs. / 12.5 kg
Accessories:
AC cord, Quick Start Guide, Accessory DVD Disk
(Restore Data, KORG USB Driver, Manual PDF, etc.)

[Option]
XVP-10: Expression/Volume Pedal
EXP-2: Foot Controller
DS-1H: Damper Pedal
PS-1: Pedal Switch
PS-3: Pedal Switch
 
[Tone Generator]
Synthesis Types: 9
SGX-1 Premium Piano (Acoustic Piano)
EP-1 MDS Electric Piano (Electric Piano)
HD-1 High Definition Synthesizer (PCM Virtual Memory Technology)
AL-1 Analog Synthesizer (Analog Modeling)
CX-3 Tonewheel Organ (Tonewheel Organ Modeling)
STR-1 Plucked String (Physical Modeling)
MOD-7 Waveshaping VPM Synthesizer (VPM Synthesis)
MS-20EX (CMT Analog Modeling)
PolysixEX (CMT Analog Modeling)
Maximum Polyphony*1*2:
SGX-1: 100 voices*3
EP-1: 104 voices
HD-1: 140 voices
AL-1: 80 voices
CX-3: 200 voices
STR-1: 40 voices
MOD-7: 52 voices
MS-20EX: 40 voices
PolysixEX: 180 voices
а почему заявлено типов синтеза 9, но некоторые из них повторяются (в частности, cmt, аналог модллинг)?
заявленая полифония для каждого "типа" отдельная независимая или разделяется с остальными?
 
  • Like
Реакции: General Dead
EquinoxPDA, Ты лучше скажи какую мат плату и процессор х86 туда поставили, на базе какой ОС, линукс? И почему сэмплы как всегда ограничены 16бит\48кгц?
Ну и секвенсер на 16 миди дорог как то маловато для такого монстра.
А так конечно глядя на спецификации глаза разбегаются.
 
Так фото то есть? Спецификации крутые, верю, а вот как с интерфейсом, чтоб всем этим управлять?
 
Внутренностей аппарата не видел, как вы сами должны понимать. Приедет, раскручу, отпишусь. Но это будет не раньше мая.

а почему заявлено типов синтеза 9, но некоторые из них повторяются (в частности, cmt, аналог модллинг)?

Они не повторяются.

AL-1 Analog Synthesizer (Analog Modeling)
MOD-7 Waveshaping VPM Synthesizer (VPM Synthesis)
MS-20EX (CMT Analog Modeling)
PolysixEX (CMT Analog Modeling)
это всё VA. И всё разное. Читайте характеристики.

заявленая полифония для каждого "типа" отдельная независимая или разделяется с остальными?

Что касается полифонии, для каждого вида синтеза она независимая.
Поправка: SGX-1: 100 voices значит что этот вид синтеза может одновременно воспроизводить 100 голосов, но в их обозначении один голос равен двойному стереосемплу. То есть фактическая полифония этого вида синтеза равна 400 голосам.
 
Вот и фото вам сразу подай :-)

Ладно, уже можно :-)

attachment.php
 

Вложения

  • KRONOS61_PERS_small.jpg
    KRONOS61_PERS_small.jpg
    77,7 KB · Просмотры: 253
  • SGX_2.jpg
    SGX_2.jpg
    78,6 KB · Просмотры: 46
  • MS20.jpg
    MS20.jpg
    85,1 KB · Просмотры: 47
  • Like
Реакции: FelixR
Оглашу и предварительную стоимость. Стоить он будет на 5-10 процентов дороже чем М3.

Советую обратить внимание и вникнуть в суть следующих пунктов:
• Virtual Memory Technology (VMT), aided by a fast SSD (Solid State Disk) provides high polyphony and massive, ultra-long, and unlooped samples; offering unheard of performance from a hardware instrument
• Smooth Sound Transition: this often-requested feature allows held or sustained notes to keep sounding when changing sounds or modes.
• Set List mode: Organize the Programs, Combis, and Songs you need to perform your set in a single, easy-to-select screen – including performance notes!
 
Зря они отказались от поднимающегося дисплея и вернулись к дизайну экстрима... Удобно же было!
 
Зря они отказались от поднимающегося дисплея и вернулись к дизайну экстрима... Удобно же было!

Глядя на мастерклассы Рудесса я бы не сказал что так уж удобно было, когда он пальцем фигачил в дисплей и он потихоньку опускался, потом он опять его ручкой к себе, потом опять пальцем... Короче удобства я не заметил в этой штуке. Да и в плане надежности стремновато когда дисплейчик сильно уж выпирает из корпуса даже при перевозке. По крайней мере мне дизайн Тритона ничем не мешал и не напрягал.. Но это субьективное мнение. :-)
 
Оглашу и предварительную стоимость. Стоить он будет на 5-10 процентов дороже чем М3.

Советую обратить внимание и вникнуть в суть следующих пунктов:
• Virtual Memory Technology (VMT), aided by a fast SSD (Solid State Disk) provides high polyphony and massive, ultra-long, and unlooped samples; offering unheard of performance from a hardware instrument
• Smooth Sound Transition: this often-requested feature allows held or sustained notes to keep sounding when changing sounds or modes.
• Set List mode: Organize the Programs, Combis, and Songs you need to perform your set in a single, easy-to-select screen – including performance notes!

В реальности - это конкурент хорошему ноуту с миди-клавой напакованному софтом, со своими ограничениями, но теоретически - более стабильный. Однозначно выгодная покупка если считать деньги за софт, что норма для западных профессионалов. Но если считать софт варезный, получается далеко не так однозначно, и тут уже реально становится ребром вопрос удобства и скорости выполнения конкретных задач.

В принципе, за 1500 долларов можно упаковаться хорошим ноутом, клавиатурой и звуковухой, разница в цене с кроносом составит долларов 700-800.

Если считать время допустим по тарифу 10 долларов в час, и 10% экономию времени этим устройтвом (что ещё надо проверить, но я заложил высокий показатель), то при условии полного рабочего дня занятости, это может экономить около 200 долларов в месяц, и отобьётся меньше чем за пол года. если время стоит 5 долларов в час, это уже 8 месяцев. Если занятость музыкой как у меня - около 2-х часов в день в среднем, покупка отобьётся в лучшем случае за 10 лет.


Хотелось бы увидеть в нём что-то, чего нет на компе, за что стоило бы заплатить, что-то, покупка чего по отдельности будет дороже, чем покупка всего этого добра вместе. пока я вижу только тач-экран, но скоро это будет стандартом на всех ноутах.
 
Последнее редактирование:
  • Like
Реакции: pinhole
Правильно я понимаю, что по сути, все виды синтеза в Кроносе софтовые?

Все не-аналоговые виды синтеза, в частности VA - софтовые, Вирус - тоже софтовый, если разобраться. Вопрос только в платформе и операционной системе.

Но в данном случае, похоже, что весь софт - нативный. Не знаю, правда, как они там делят проц когда все синты заиграют всеми голосами. Мой Core2duo укакался бы я подозреваю при такой нагрузке.

Реально интересно, используются ли там какие-то дополнительные DSP процессоры, вполне кстати вероятно.
 
  • Like
Реакции: pinhole
Правильно я понимаю, что по сути, все виды синтеза в Кроносе софтовые?
Скорее всего-да. Судя по всему там как и в Оазисе стоит ОС Linux и вокруг неё все вертится.
Но в данном случае, похоже, что весь софт - нативный. Не знаю, правда, как они там делят проц когда все синты заиграют всеми голосами. Мой Core2duo укакался бы я подозреваю при такой нагрузке.
Ну в Корг Оазис был Pentium 4 и Intel845 с AGP4x и ничего, молол свои звуки, там же не Венда стоит, а специально оптимизированный Линукс и софт специально под эту систему заточен.

Вот мат-плата Aopen MX4GVR что использовалась в Оазисе

http://www.google.com.ua/imgres?img...=opera&sa=N&rls=ru&channel=suggest&tbs=isch:1
!B+-3rewBmk~$(KGrHqQOKpoEy+jCyz12BNBU49FC6w~~_12.JPG
 
  • Like
Реакции: pinhole

Сейчас просматривают