Вот описание работы системы. Обратите внимание на выделенное, здесь все объясняют
-
ARC System 2
Chapter 1 ARC System 2 Overview
1.1 Introduction
The popularity of Digital Audio Workstation (DAW) - based systems have made them the most used recording and mixing solution for hundreds of thousands of professional, project and home studios worldwide. While much emphasis is placed on the gear and tools used for composing, miring and mastering, one of the most critical factors influencing the quality of a music production is the accuracy of the monitoring system. In fact, the combination of speakers and room acoustics are often the weakest link in the music production chain.
Nearfield monitor systems used in studio environments are designed to deliver sound wthout distortion or coloration. However, when monitors are placed in a room, surrounding walls, ceiling, furniture, and other objects reflect and absorb their sounds, creating complex distortions specific to the room and causing them to lose the accuracy for which they have been designed. In other words, you end up hearing more of the sound of the room than the actual music being produced.
The traditional solutions to this problem so far have been acoustic treatments, traditional room correction EQ, or lately, advanced self-calibrated monitor systems. Unfortunately, each of these options has some drawbacks which may not be the best alternative for today's DAW-based music production scenarios.
Acoustic treatments require a degree of expertise in their set up that is not commonly available among musicians working in project and home studios. At the same time, it can be extremely expensive for professional studios, especially when a precise sonic target result is required and the room is not optimally shaped. A complete and successful acoustical treatment usually means a hefty price tag for many, making it an option only for a few high - end studios.
Traditional room correction EQ and advanced self calibrated monitor systems are also expensive, and generally they are only able to correct the frequency response of a room but not the phase problems that can be introduced by room acoustics. On the contrary, traditional room correction EQ wll alter the phase response by itself, adding this to the already present phase room alterations. All these phase distortions summed up is one of the reasons that leads many engineers to turn off equalizers on the monitoring setup after briefly trying them. Moreover, traditional correction EQ calibrates the response by only considering one single position in the room (called the "sweet spot"), usually making the listening experience in other zones of the room even worse. Lastly, all of these systems fail when it comes to easy portability and mobile situations which is now the growng trend for laptop- based mobile studios and traveling musicians.
To offer the definitive solution for DAW- based studios, IK Multimedia has teamed up with Audyssey Laboratories™ Inc., the leading provider of sound equalization solutions, for the production of an innovative, low-cost, mobile solution to correct the distortion problems caused by room acoustics: The ARC System.
[DOUBLEPOST=1438825318,1438823086][/DOUBLEPOST]Выделенное перевел на русский:
Традиционная коррекция многополосным эквалайзером и решение самостоятельно калибровать монитор системы являются очень трудоемким, и в целом они в состоянии исправить только частотную характеристику помещения, но не фазовые проблемы, которые могут присутствовать в акустике помещения. Напротив, коррекция многополосным эквалайзером изменит фазовую характеристику сама по себе, добавив к уже присутствующим свои фазовые искажения. Все эти фазовые искажения являются одной из причин, что заставляет многих инженеров, выключить эквалайзер к ебени-матери после краткой попытки его использования. Кроме того, традиционная коррекция эквалайзером позволяет делать коррекцию только в одном месте студии (под названием "сладкое пятно"), как правило, делает впечатления от прослушивания в других зонах помещения еще хуже. Наконец, все эти системы терпят неудачу, когда дело доходит до удобства транспортировки и мобильных ситуаций, которые в настоящее время востребованы из-за тенденций использования мобильных студий на laptop- основе и путешествующих музыкантов.
и ниже:
Чтобы предложить окончательное решение для студий, основанных на DAW, IK Multimedia объединилась с Audyssey Laboratories Inc. ™, ведущим разработчиком звуковой коррекции для производства инновационного, низкого по цене, мобильного решение, могущего исправить проблемы, вызванные искажениями комнатной акустики, то есть- The Arc System.
О. чудо, эта тема уже обсуждалась на этом форуме http://rmmedia.ru/threads/44937/page-7#post-1873549
-
ARC System 2
Chapter 1 ARC System 2 Overview
1.1 Introduction
The popularity of Digital Audio Workstation (DAW) - based systems have made them the most used recording and mixing solution for hundreds of thousands of professional, project and home studios worldwide. While much emphasis is placed on the gear and tools used for composing, miring and mastering, one of the most critical factors influencing the quality of a music production is the accuracy of the monitoring system. In fact, the combination of speakers and room acoustics are often the weakest link in the music production chain.
Nearfield monitor systems used in studio environments are designed to deliver sound wthout distortion or coloration. However, when monitors are placed in a room, surrounding walls, ceiling, furniture, and other objects reflect and absorb their sounds, creating complex distortions specific to the room and causing them to lose the accuracy for which they have been designed. In other words, you end up hearing more of the sound of the room than the actual music being produced.
The traditional solutions to this problem so far have been acoustic treatments, traditional room correction EQ, or lately, advanced self-calibrated monitor systems. Unfortunately, each of these options has some drawbacks which may not be the best alternative for today's DAW-based music production scenarios.
Acoustic treatments require a degree of expertise in their set up that is not commonly available among musicians working in project and home studios. At the same time, it can be extremely expensive for professional studios, especially when a precise sonic target result is required and the room is not optimally shaped. A complete and successful acoustical treatment usually means a hefty price tag for many, making it an option only for a few high - end studios.
Traditional room correction EQ and advanced self calibrated monitor systems are also expensive, and generally they are only able to correct the frequency response of a room but not the phase problems that can be introduced by room acoustics. On the contrary, traditional room correction EQ wll alter the phase response by itself, adding this to the already present phase room alterations. All these phase distortions summed up is one of the reasons that leads many engineers to turn off equalizers on the monitoring setup after briefly trying them. Moreover, traditional correction EQ calibrates the response by only considering one single position in the room (called the "sweet spot"), usually making the listening experience in other zones of the room even worse. Lastly, all of these systems fail when it comes to easy portability and mobile situations which is now the growng trend for laptop- based mobile studios and traveling musicians.
To offer the definitive solution for DAW- based studios, IK Multimedia has teamed up with Audyssey Laboratories™ Inc., the leading provider of sound equalization solutions, for the production of an innovative, low-cost, mobile solution to correct the distortion problems caused by room acoustics: The ARC System.
[DOUBLEPOST=1438825318,1438823086][/DOUBLEPOST]Выделенное перевел на русский:
Традиционная коррекция многополосным эквалайзером и решение самостоятельно калибровать монитор системы являются очень трудоемким, и в целом они в состоянии исправить только частотную характеристику помещения, но не фазовые проблемы, которые могут присутствовать в акустике помещения. Напротив, коррекция многополосным эквалайзером изменит фазовую характеристику сама по себе, добавив к уже присутствующим свои фазовые искажения. Все эти фазовые искажения являются одной из причин, что заставляет многих инженеров, выключить эквалайзер к ебени-матери после краткой попытки его использования. Кроме того, традиционная коррекция эквалайзером позволяет делать коррекцию только в одном месте студии (под названием "сладкое пятно"), как правило, делает впечатления от прослушивания в других зонах помещения еще хуже. Наконец, все эти системы терпят неудачу, когда дело доходит до удобства транспортировки и мобильных ситуаций, которые в настоящее время востребованы из-за тенденций использования мобильных студий на laptop- основе и путешествующих музыкантов.
и ниже:
Чтобы предложить окончательное решение для студий, основанных на DAW, IK Multimedia объединилась с Audyssey Laboratories Inc. ™, ведущим разработчиком звуковой коррекции для производства инновационного, низкого по цене, мобильного решение, могущего исправить проблемы, вызванные искажениями комнатной акустики, то есть- The Arc System.
О. чудо, эта тема уже обсуждалась на этом форуме http://rmmedia.ru/threads/44937/page-7#post-1873549
Последнее редактирование модератором: