Studio Electronics Boomstar

  • Автор темы Автор темы SoNick
  • Дата начала Дата начала

SoNick

Well-Known Member
22 Сен 2004
14.100
8.706
113
MSRP: $799.00
Четыре модели с разными фильтрами (arp2600, moog, oberheim, 303). За свои деньги очень продвинутый.. нойз, ринг и пр.
Construction
Sturdy steel chassis, 21 metal shaft pots, 8 knob-less plastic shaft pots, 18 chrome metal toggle switches, (16 three way for expanded functionality), Through hole circuit boards, AC power adaptor

Dimensions
Panel, 8.7" wide x 7" high, Height, 1.75" at front, 3.25" at back

Sound Generation
Discrete voltage controlled analog oscillators, filter, amplifier and envelopes. Hand matched transistors in filter and amplifier. No Curtis chips.

Oscillator 1
Center off switch for selection of individual or combination of sine, triangle,
saw and square waveforms, pulse width modulation by Envelope 1 and/or software LFO.
Two octave position sub square waveform. Bi-directional 1to2 or 2to1 oscillator sync. Five
position octave range switch. Modulation of frequency or pulse width by Oscillator 2 with
depth control.

Oscillator 2
Sine, saw or square waveform. Fine tune control. Six octave range switch with LO
frequency position. Keyboard tracking on/off switch. Modulation by Envelope 1 or Envelope 2
with depth control. Level control.

Noise Generator
Level control.

Ring Modulator
Level control.

Filter
Frequency and resonance with 1/3 or full keyboard tracking. Envelope modulation control. LFO or Oscillator 2 modulation control.

Filter Types
4075-classic Arp 2600, 5089-classic Moog 24db ladder, SEM-classic Oberheim 12db (full function, with LP to HP mix control), 303-classic Roland TB.

Envelopes
Four-stage with attack decay, sustain and release. Invert, loop and drone functions. In Master mode, Envelope 2 modulates both the Filter and Amplifier for simple, one envelope operation. Envelope 1 retains modulation control of other parameters. Single or multiple triggering of attack and decay stage. Envelope 1 dynamics control.

Amplifier
Two position overdrive. Volume control. Feedback control routes output back into filter and amplifier.

LFO
MIDI syncable software generated sine, triangle, saw, reverse saw, narrow, normal and wide square, random and slew random waveforms. Two speed delay function for LFO depth. Depth control for Oscillator 1 frequency or Oscillator 1 pulse width. Depth control for Oscillator 2 frequency or VCA level. Rate control, position determines sync division.

Additional features
Master tune, glide time and bend range controls, MIDI and power indicator leds, VCA clipping adjustment, ModWheel and Aftertouch control switch.

Patch points
VCO, VCF, VCA and gate inputs. External audio input. Envelope 2 and osc 1&2 pre-filter output.

MIDI Modulators
Volume, glide, modwheel to LFO, bender and dynamics. In, out and thru jacks.

se-boomstar-SEM.jpg


Back to the raw power and purity of non-programmable* discrete analog––where STUDIO ELECTRONICS started in 1985. The snap and punch of hardware envelopes drive the BOOMSTAR's brilliant voltage controlled circuits with unparalleled sonic integrity and versatility. BOOMSTAR is the ultimate desktop analog synthesizer for those who remember and desire still, the electronic Analog sound that changed the world and for seekers who have yet to discover that magic and delight... in their time.

This new blazing brainchild of STUDIO ELECTRONICS represents the design collective ethos of circuit and software "Saseong" Tim Caswell, tactile layout and lead feature specialist Greg St. Regis, graphic and sound consultant Marc St. Regis, art design wizard of vector truth, John Greczula, cool-headed concept leader Geoff Farr and our relentless and wise feature and functionality consultant, Drew Neumann.

Four Models/Filter types: 4075-classic Arp 2600, 5089-classic Moog 24db ladder, SEM-classic Oberheim 12db, 303-classic Roland TB.

This All-American-Made music machine's discrete voltage controlled analog oscillators, hand matched transistors in its filters and amplifiers and STUDIO ELECTRONICS' typically expressive programming feature realizes its name: Earth Grounding Subs to Deep Field Shimmers... BOOMSTAR!
 

5089-classic Moog 24db ladder,
А в чем там радикальные различия? в том что транзюки у роланда включены чуть п другому? А так та же -24 дб лестница содранная с муга, только назвали -18 дб для конспирации.

---------- Добавлено в 22:53 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 22:50 ----------

hand matched transistors in its filters and amplifiers
А кондеры в фильтрах они что не подбирали вручную? Там же явно не 1%.
Нелюди :)
 
General Dead, судя по всему фильтра такие же как в atc-x. 303 вроде 18дб.
 
Не очень понял, когда в продажу поступят
 
Сдаётся,копия ATX или ATC-1(с комплектом фильтров),с крутилками для оперативности и тактильного удобства:on_the_quiet2:
 
да, верно, у 303 фильтр 24дб, если не ошибаюсь...18дб - это для отвода глаз...

по сабжу - ну если это копия атс с фильтрами - то очень даже гуд !

что-то дэмок на него не нашел :(
 
Жаль что все четыре фильтра не засунули в одну коробку как в atc-x quad filter.
Насчет arp2600 и moog в atc - звучат очень схоже. 303 звучит уже не так.

Кстати тут указано что 18дб http://www.vintagesynth.com/roland/303.php
Filter - 18dB/oct lowpass resonant filter with controls for cutoff, resonance, and envelope amount
 
Жаль что все четыре фильтра не засунули в одну коробку как в atc-x quad filter.
тоже об этом подумал...

18дб - бородатая тема... помню что давным-давно читал обсуждение каких-то довольно авторитетных людей по этому вопросу... в итоге вердикт был что там 24дб стоит... но то ли какой-то технический нюанс есть, что он работает как 18дб, то ли просто написали 18, дабы отличиться от муга и других... точно не припомню...
в любом случае я не очень компетентен в технических вопросах, поэтому что-то утверждать на 100% не имею права...
и иже с ним...
 
Кстати тут указано что 18дб http://www.vintagesynth.com/roland/303.php
Filter - 18dB/oct lowpass resonant filter with controls for cutoff, resonance, and envelope amount
На заборе тоже "указано" :wink:
Посмотрите сервис мануал на ТВ303 и на классический мугофильтр 24дб, все станет ясно. Уже на рмм обсуждали, с показом картинок.

TB303
tb303_vcf.gif


Moog Ladder 24db LPF

2268232244_b4df62498b.jpg


У ТВ303 фильтр 4-го порядка как и у муговской лестницы, но есть небольшой нюанс, конденсатор одной из ступеней меньше чем все остальные, это дает чуть отличную АЧХ от классических -24дб, но все же это не -18дб...

Тут вот целая теория с графиками на эту тему.

http://www.timstinchcombe.co.uk/index.php?pge=diode
 
  • Like
Реакции: alien1010
General Dead, тогда по логике у 303 резонанс на максимум должен также самовозбуждаться ?
 
General Dead, тогда по логике у 303 резонанс на максимум должен также самовозбуждаться ?
Скажу по секрету что и у -12дб фильтров макс резонанс будет самовозбуждать фильтр. Но! обычно последовательно с крутилкой резонанс ставят подстроечный или постоянный резистор, который ограничивает глубину обратной связи в фильтре, не давая ему войти в свист-самоосцилляцию. Недавно товарищу таким образом фильтр в совко-синте Маэстро замодили, поменяли резистор на меньший номинал и фильтр засвистел.
Это я к тому что наличие или отсутствие в каком то синте резонанса на фильтре не означает что он -24дб или не -24дб. У поливокса фильтр -12дб и отлично свистит,
 
  • Like
Реакции: SoNick
Поставки начнутся в течении месяца :jump:
 
Мне демки про Moog Minitaur показались более жирными, насыщенными, чем 4075 :unsure:
 
Согласен, что возможностей меньше, но звук больше порадовал. В живую ни тот, ни другой послушать не представляется возможным, только по видео судить.
 
Обещают на следующей неделе в продаже.
 

Сейчас просматривают